تبلیغات
بهترین سایت دانلود - کلیک 9 - 4 اردیبهشت
بهترین سایت دانلود
دانلود بهترین برنامه های کامپیوتر و موبایل و اندروید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره سایت


ورود شما را به بهترین سایت دانلود تبریک میگوییم . شما میتوانید جدید ترین نرم افزار های اندروید و کامپیوتر را از سایت بهترین برای دانلود دریافت نمایید تاسیس سایت ما:30/1/1389

مدیر سایت : BFD1
نویسندگان
نظرسنجی
بهترین سیستم عامل برای موبایل از نظر شما





رشد 39 درصدی درآمدهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات
مركز پژوهش‌های مجلس از پیش‌بینی رشد 39 درصدی برای درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات براساس لایحه بودجه سال 90 كل كشور خبر داد.

به گزارش مهر، دفتر مطالعات و ارتباطات و فناوری‌های نوین مركز پژوهش‌های مجلس اعلام كرد كه درآمدهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال 1390 با رشد 39 درصدی روبه‌روست و با این وصف، اعتبارات مربوط به این بخش از رشدی معادل رشد بودجه دولت برخوردار نبوده است. ضمن این كه ارتباطی منسجم و منطقی بین احكام برنامه پنجم توسعه و مندرجات و ردیف‌های لایحه بودجه دیده نمی‌شود و به این جهت دسترسی به اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از شانس كمی برخوردار است.

در این زمینه برای غلبه بر كاستی‌های لایحه بودجه سال 1390 در این حوزه می‌توان با تجمیع برنامه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، اعتبارات بخشی را به صورت هدفمندتر هزینه كرد، ضمن این كه می‌توان از اعتبارات پژوهشی هر دستگاه نیز برای انجام امور پژوهشی و توسعه علم و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات استفاده كرد.

مركز پژوهش‌های مجلس اضافه كرد كه افزایش درآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نظر گرفتن اعتبار معادل در این بخش، یكی از راهكارهای كمك به بخش ICT كشور است و انتظار می‌رود بودجه سنواتی همسو و در جهت تحقق احكام برنامه پنجم باشد.




كاهش 25 درصدی استفاده از اینترنت هوشمند به دلیل اقتصادی نبودن خدمات
عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به كاهش 25 درصدی میزان استفاده مراجعه كنندگان از اینترنت هوشمند طی یك سال گذشته، گفت: كاربران اینترنت به لحاظ كیفیتی مشكلی با IN ندارند و این سرویس همان انتظاری كه از سرویس اینترنت دایل‌آپ می‌رود را برآورده می‌كند اما به لحاظ قیمتی برای كاربر مقرون به صرفه نیست.

خادمی با بیان اینكه در اینترنت هوشمند كاربر ملزم به پرداخت هزینه پالس تلفن و هزینه اینترنت است، ادامه داد: «30 درصد از درآمد شركت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت هوشمند نصیب شركت مخابرات می‌شود.»

رئیس كمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مصوبه كاهش تعرفه شبكه هوشمند كه سال گذشته از سوی سازمان تنظیم مقررات به شركت مخابرات ایران ابلاغ شد، گفت: «ارائه سرویس اینترنت هوشمند از طریق شبكه IN شركت‌های مخابرات استانی كه با مشاركت شركت‌های ارائه كننده خدمات اینترنتی (ISP) صورت می‌گیرد پیش از این به ازای هر دقیقه اتصال 50 ریال بود كه با این مصوبه باید به 36 ریال به ازای هر دقیقه اتصال كاهش می‌یافت اما این مصوبه تاكنون از سوی شركت مخابرات ایران اجرایی نشده است.»

به گزارش فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی تنظیم بازار و تعرفه‌های خدمات ارتباطی در مردادماه سال 89 برای متعادل سازی قیمت اینترنت مصرف كنندگان نسبت به بازنگری و كاهش تعرفه خدمات اینترنت هوشمند اقدام و این سرویس را ارزان كرد.

این در حالی است كه نایب رئیس هیات مدیره شركت مخابرات ایران در شهریورماه سال 89 از اجرایی نكردن مصوبه كاهش تعرفه شبكه هوشمند (IN) از سوی مخابرات خبرداد و گفت: «شورای رقابت، مصوبه سازمان تنظیم مقررات در خصوص كاهش تعرفه IN از 50 به 36 ریال را رد كرده و اعلام كرده كه قیمت‌های قبلی به قوت خود باقی است.»




مشارکت صداوسیما، شرط راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در کشور گفت: این پروژه از لحاظ فنی آماده بهره برداری و عرضه عمومی است اما نیازمند مشارکت سازمان صدا و سیما برای تامین محتوا است.

صابر فیضی در گفتگو با مهر با بیان اینکه راه اندازی پروژه تلویزیون اینترنتی – IPTV – هنوز با سازمان صدا و سیما به صورت کامل نهایی نشده، اظهار كرد: مذاکرات مثبتی در این زمینه شکل گرفته به نحوی که با اعلام آمادگی این سازمان راه اندازی پروژه قابل انجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه به لحاظ فنی از سوی شرکت مخابرات ایران، آمادگی عرضه و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: یک طرف این پروژه مربوط به شرکت مخابرات ایران است و طرف دیگر آن به سازمان صدا و سیما بر می‌گردد که مسوولیت محتوا با آن سازمان است.

فیضی تاکید کرد: این شبکه برای تمامی خدمات سرویس ویدئوی درخواستی – VOD– قابل استفاده خواهد بود و کارآیی ارائه سرویس‌های تصویری را دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در صورت موافقت و مشارکت سازمان صدا‌ و سیما در بحث تامین محتوا، فعال سازی پروژه تلویزیون اینترنتی – IPTV – در کشور ممکن خواهد بود.

وی در مورد ظرفیت بندی این شبکه و امکان استفاده همزمان کاربران از سرویس‌های IPTV ، خاطرنشان کرد: این امر به کیفیت و کمیت محتوای ارائه شده روی این شبکه و پذیرش آن از سوی مردم بستگی دارد.

فیضی پیش از این نیز به مهر گفته بود: کانال‌های انتقال تصویر شبکه برای این ارائه این سرویس آماده شده اما ارائه IPTV مستلزم تهیه محتوا برای انتشار، مدیریت محتوا و رساندن آن با کیفیت و امنیت مناسب به کاربر نهایی است. برای این منظور شبکه تست شده و منتظر دریافت محتوا از سازمان صدا و سیما هستیم.

IPTV به ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت گفته می‌شود که این پدیده جهانی فرصتی را برای شرکت‌های مخابراتی جهت استفاده بهتر از زیرساخت‌های خود به منظور ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روی شبکه‌های IP فراهم کرده است.

امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع، ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌هایIP آغاز کرده‌اند. به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوری‌هایی چون +ADSL2 که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IPTV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است. پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو بر طبق تقاضا، فیلم بر طبق تقاضا که کاربران از یک بانک فیلم، فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره‌‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IPTV است.


شركت ارتباطات زیرساخت اعلام كرد:
20 درصد تخفیف برای شركت‌های اینترنتی
روابط عمومی شركت زیرساخت اعلام كرد: تمامی شركت‌ها در صورت ارائه معرفی‌نامه از سازمان تنظیم مقررات، مشمول 20 درصد تخفیف اینترنت از شركت ارتباطات زیر ساخت خواهند شد.

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شركت ارتباطات زیرساخت، این شركت از مهر 87 به ظرفیت اینترنتی كه شركت‌های PAP برای واگذاری ADSL خریداری می‌كنند، 20 درصد تخفیف می‌دهد. بنابر این گزارش، همچنین شركت‌های ISP و ISDP از 19 مرداد سال گذشته با ارائه معرفی‌نامه از سازمان تنظیم مقررات می‌توانند از این تخفیف بهره‌مند ‌شوند. این شركت‌ها در صورتی كه ثابت كنند از این تخفیف سهمی نیز به كاربران می‌رسد، با ارائه این معرفی‌نامه اینترنت درخواستی خود را با 20 درصد تخفیف از زیرساخت دریافت می‌كنند.




رقابت آندرویدی‌ها و اپل بر سر قیمت
اكثر شركت‌های تولیدكننده تبلت‌های آندروید به منظور جلب توجه خریداران، قیمت‌های خود را پایین‌تر از تبلت تولیدی اپل «آیپد» كه با قیمت 499 دلار آغاز می‌‌شود، تعیین كرده‌اند.

به‌گزارش ComputerWorld، قیمت‌های ابتدایی تبلت‌های 10 اینچی شركت‌های ویوسانیك، اسوس‌تك و ایسر از 279 تا 449 دلار متفاوت است. این تبلت‌ها نگارش‌های مختلفی از‌ آندروید را اجرا می‌‌كند و برخلاف آیپد، قابلیت اتصال به حافظه‌های جانبی را نیز دارد.

راجر كی، رئیس موسسه Endpoint Technologies گفت: «اپل آیپد را آوریل سال گذشته عرضه كرد و بازار جدیدی برای این گونه دستگاه‌ها به وجود آورد. نخستین تبلت آندرویدی، سامسونگ گالاكسی تب نام داشت كه قیمتی بیشتر از آیپد داشت. تبلت‌های فعلی آندروید احتمالا با استقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه شوند.»

تبلت ویوسانیك با نام GTablet در آمازون با قیمت 279 دلار به فروش می‌‌رسد.‌ آیكونیا، تبلت تولیدی ایسر نیز با قیمت 449 دلار فروخته خواهد شد و ایسوس نیز Eee Pad خود را با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رساند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه IDC، در 3 ماهه آخر سال گذشته میلادی، 10 میلیون تبلت به فروش رسید كه سهم اپل از این بازار 73 درصد بود. گالاكسی تب سامسونگ با 17درصد در رتبه بعدی قرار داشت.

كی همچنین گفت: «اپل با قیمت‌گذاری خوب، طراحی و با در نظر گرفتن قابلیت‌ها توانست بازار را از آن خود كند. در مقایسه با آن، تبلت‌های آندرویدی به دلیل قیمت بالاتر و نبود بستر كافی نرم‌افزاری برای مقابله با اپل، تاكنون نتوانسته‌اند جایگاه این تبلت را پایین بیاورند. سیستم آندروید از نبود یك اكوسیستم و یكپارچه‌سازی، همانند اتفاقی كه در اپل رخ داده است، رنج می‌‌برد.» تبلت گالاكسی تب سامسونگ كه نمایشگری 7 اینچی دارد، اواخر سال گذشته میلادی با قیمت 600 دلار به‌فروش رسید ؛ اوایل ماه گذشته میلادی، قیمت این تبلت به 500 دلار كاهش پیدا كرد.

البته همه تبلت‌های آندرویدی سیستم قیمت‌گذاری خود را تغییر نداده‌اند؛ ازجمله شركت‌ موتورولا تبلت خود را با قیمت ثابت به فروش می‌‌رساند.




قانون جدید در اروپا:
غیرفعال كردن كوكی‌ها حق كاربران است
پنجشنبه گذشته، یكی از فعالان صنعت تبلیغات آنلاین اروپا اعلام كرد، مردم بزودی قادر خواهند بود كوكی‌ها را خاموش كنند تا در مقابل اطلاعات ناخواسته‌ای كه ممكن است به تبلیغ‌دهندگان آنلاین بدهند، مصون بمانند.

در این قانون آمده است وب‌سایت‌ها پیش از آن كه كوكی خود را در رایانه كاربر ذخیره كنند، باید از وی مجوز بگیرند. كیمون زورباس، معاون شركت تبلیغاتی بارو اروپا به رویترز گفت: «این اقدام باعث می‌‌شود شیوه تعامل مردم با تبلیغات و حتی ظاهر اینترنت دستخوش تغییر شود.»

شركت‌های وب با كمك كوكی‌ها ـ كه اطلاعات كوچك ذخیره‌شده روی سیستم كاربر هستند ـ می‌‌توانند تبلیغات خود را هدفمند و با توجه به وب‌سایت‌هایی كه كاربر قبلا از آنها بازدید كرده است، در اختیار مخاطب قرار دهند.

بر اساس این توافق، تبلیغات اینترنتی شامل یك آیكون قابل كلیك با عنوان AdChoicesمی‌‌شود كه كاربران می‌‌توانند با كلیك روی این دكمه، تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهند تا در صورت لزوم هدف تبلیغات قرار نگیرند.

شركت‌هایی چون یاهو، مایكروسافت، گوگل وAOL ، با قرار دادن این آیكون‌ها در تبلیغات خود موافقت كرده‌اند. سیاستگذاران جهان بویژه اروپایی نگران كنترل اندك كاربران در استفاده از كوكی‌ها بودند. چنین جنبشی همچنین در آمریكا نیز راه افتاده است و شركت‌های تبلیغاتی در حال توافق با یكدیگر بر سر موضوعی مشابه هستند.

جاناتان تاد، سخنگوی نیلی كروز اعلام كرد كه این كمیسیون ارتباط نزدیكی با كسانی دارد كه در توسعه كد موثرند.




خاموشی 2 سرویس اینترنتی گوگل
گوگل، قیچی به دست گرفت
گوگل برای سریع‌تر كردن سرویس‌های خود، به حذف 2 سرویس قدیمی و البته غیركاربردی اقدام كرده است. این شركت به فاصله 3 روز، ابتدا سرویس Google Tags‌ خود را حذف كرد و سپس سراغ سرویس Google Video رفت كه زمانی رقیبی برای یوتیوب به‌شمار می‌‌رفت.

به‌گزارش بتانیوز، گوگل به كاربرانی كه قبلا در گوگل ویدئو محتوایی آپلود كرده بودند، با ارسال ایمیل اعلام كرد كه این سایت دیگر ویدئویی را میزبانی نخواهد كرد و از كاربران خواست این فایل‌ها را دانلود و سپس روی یوتیوب آپلود كنند.

گوگل سال 2009 دیگر آپلود ویدئو را قبول نكرد. در صفحه راهنمای گوگل ویدئو آمده است كه هر چند آپلود ویدئوها دیگر ممكن نیست، اما گوگل به نگهداری این فایل‌ها متعهد است.

یادآور می‌شود گوگل ویدئو سال 2005 راه افتاد و كاربران به‌جای پانل تحت وب، مجبور به استفاده از یك نرم‌افزار بودند. پس از این كه وب‌سایت یوتیوب، به یك پدیده جهانی تبدیل شد گوگل آن را در سال 2006 خریداری كرد.

در متن نامه ارسالی گوگل به كاربران آمده است:

سرویس گوگل ویدئو از ابتدای تولید به‌منظور یك سرویس جستجوی پیشرفته برای یافتن ویدئوها، صرف نظر از وب‌سایت میزبان آن بود. با حذف محتوای باقیمانده در سرویس گوگل، می‌‌توانیم بیشتر روی توسعه فناوری‌های جستجوی ویدئو تمركز كنیم.






خداحافظی مایكروسافت با ویستا
مایكروسافت همچنان به فكر توسعه اینترنت اكسپلورر 9 است. در همین ارتباط نگارش بعدی اینترنت اكسپلوررهفته گذشته در كنفرانس MIX11 رونمایی شد. گویا قرار است این مرورگر وب، روی ویندوز ویستا نصب نشود.

این اقدام مایكروسافت در پشتیبانی نكردن از ویندوز ویستا برای مرورگرهای نسل بعدی‌اش، شاید كمی عجیب به نظر برسد؛ چرا كه از زمان عرضه ویندوز ویستا تنها 4 سال و اندی می‌‌گذرد. این در حالی است كه پشتیبانی از ویندوز اكس‌پی ـ كه در سال 2001 عرضه شده است ـ تنها با عرضه اینترنت اكسپلورر 9 متوقف شد و این شركت اعلام كرد ویندوز اكس‌پی از نظر فنی توانایی لازم برای اجرای اینترنت اكسپلورر 9 را ندارد.

گرگ كایزر، یكی از منتقدان مجله ComputerWorld می‌‌نویسد این شركت دلیلی مشابه با دلیل ویندوز اكس‌پی برای اینترنت اكسپلورر 10 و ویندوز ویستا آورده است.

یكی از سخنگویان مایكروسافت در مورد این تصمیم (پایان پشتیبانی از ویستا در اینترنت اكسپلورر10) به بتانیوز گفت: «ما تصمیم نداریم معیارهایمان را در پایین‌ترین سطح موجود قرار دهیم. كاربران ویندوز ویستا تجربه خوبی با اینترنت اكسپلورر 9 خواهند داشت؛ اما در ساخت اینترنت اكسپلورر 10 به‌ دنبال نوعی از نوآوری هستیم و تنها زمانی محقق خواهد شد كه سیستم عامل و سخت‌افزاری مدرن داشته باشیم.»





بازداشت یك هكر
یك هكر به دلیل تولید ویروسی كه تقریبا 100هزار رایانه را در سراسر دنیا آلوده كرده بود و از این سیستم‌ها برای حمله به پایگاه‌های خبری استفاده می‌‌كرد، به 24ماه حبس محكوم شد.
 به‌گزارش رویترز، بروس ریزلی، 48ساله و اهل كانزاس‌سیتی است كه بر اساس حكم دادگاه نیوجرسی به حبس محكوم شد. عملیات مخرب وی، 6 ماه قبل رخ داد.

ریزلی پیش از این داوطلبانه در سازمان دفاع از حقوق كودك و نوجوان در فضای مجازی كه با پلیس همكاری دارد، كار می‌‌كرد. او بعد از یك جدال لفظی با موسس این گروه، خاویر فان ارك این سازمان را ترك كرد. فان ارك نیز در تلافی با این موضوع، در فضایی مجازی با ریزلی ارتباط برقرار كرد و وانمود كرد زنی به نام هالی است. ریزلی نیز بر اساس همین رابطه بی‌پایه، تصمیم به جدایی از همسرش گرفت.

ریزلی یكی از كسانی بود كه به‌عنوان قربانی رابطه دروغین مجازی معرفی شد و پس از این حادثه تلاش كرد ویروسی رایانه‌ای بنویسد تا وب‌سایت‌های خبری كه داستان غفلت وی را به‌ چاپ رسانده بودند از كار بیندازد. علاوه بر 2 سال زندان، ریزلی به پرداخت بیش از 90 هزار دلار جریمه نیز محكوم شده است.





نگاهی ویژه به رتبه صفحه گوگل
استانداردهای دیگر SEO
زمانی كه از بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO سخن به میان می‌آید، رتبه‌بندی صفحات گوگل كه در زمینه استاندارد رتبه‌بندی SEO بیشترین كاربرد را دارد، هیچ كمكی به ما نمی‌كند. اگرچه بیشتر SEOها عقیده دارند این رتبه‌بندی نشانه محبوبیت یا قدرت یك صفحه است، اما روشن نیست كه این صفحه چرا محبوب است یا یك وب‌سایت مرتبه بالا دقیقا چه میزان محبوبیت دارد.

برای مثال بیشتر افراد فكر می‌كنند وب‌سایتی كه رتبه صفحه (PR) 7 دارد، محبوبیت و قدرت بیشتری در مقایسه با سایت‌های دیگر دارد، ولی این مساله همیشه درست نیست و همواره استثناهایی وجود دارد.

استفاده از رتبه صفحه به عنوان یك استاندارد SEO

مشكلات زیادی در استفاده از رتبه صفحه به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری این كه یك سایت چه میزان محبوبیت دارد و سازگار با موتور جستجو است، وجود دارد. میزان رتبه برای یك وب‌سایت می‌تواند براساس داده‌هایی باشد كه بدون توجه به مدت زمان به روزرسانی آن، در سایت وجود دارد. بنابراین، این شاخصی برای سازگار نبودن كنونی وب‌سایت با موتور جستجو نیست. این مساله به آخرین به روزرسانی رتبه سایت برای آن وب‌سایت بستگی دارد. برای مثال شخصی به نیت انتقام‌جویی وارد یك وب‌سایت می‌شود و آن را ویران می‌كند، اما زمانی كه شما آن وب‌سایت را بررسی می‌كنید، هنوز هم در رتبه بالایی قرار دارد.

از آنجا كه رتبه صفحه احتمالا لگاریتمی ‌است، 2 وب‌سایتی كه یك رتبه صفحه دارند ممكن است از نظر قدرت، قابل مقایسه با هم نباشند. بنابراین رتبه بالا لزوما این معنی را نمی‌دهد كه یك صفحه با ارزش و معتبر است و برعكس رتبه پایین برای صفحه نیز نشان دهنده ارزش كم صفحه نیست. بنابراین SEOها كمتر به رتبه صفحه تكیه می‌كنند.

دیگر استانداردهای SEO

به دلیل ضعف‌هایی كه رتبه صفحه دارد، حرفه‌ای‌های SEO به دنبال معیارهای دیگری برای سنجش موثرتر SEO یك وب‌سایت رفتند كه در زیر تعدادی از آنها آورده شده است:

توانایی دامنه

توانایی دامنه یك وب‌سایت روی برخی عوامل مثل سن آن و تعداد لینك‌های وارد شونده پایه‌گذاری شده است. می‌توانید از سایت SEOmoz برای تعیین توانایی دامنه استفاده كنید.

اعتماد دامنه

اعتماد دامنه یك نام دامنه، معیاری است كه نشان می‌دهد چه تعداد دامنه معتبر به آن اشاره می‌كند. شما می‌توانید از ابزاری مثل Domain Trust Tool برای تعیین میزان اعتماد دامنه سایت‌تان استفاده كنید.

MozRank

این معادل رتبه صفحه گوگل است با این تفاوت كه براساس الگوریتم‌های SEOmoz پایه‌گذاری شده است.

تعداد لینك‌های پشتیبان (Backlink)

تعداد صفحه‌های وب خارجی كه به یك وب‌سایت اشاره می‌كنند، توانایی سایت را نشان می‌دهد. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید از Yahoo! Site Explorer استفاده كنید.

اندیس‌گذاری

وب‌سایتی كه اندیس‌گذاری نشده باشد به این معنی است كه موتورهای جستجویی مثل گوگل نمی‌توانند آنها را ببینند. راه‌های مختلفی وجود دارد كه بفهمید یك وب‌سایت اندیس‌گذاری شده است یا خیر. ساده‌ترین راه این است كه نام دامنه یك وب‌سایت را در گوگل جستجو كنید و ببینید آیا وجود دارد یا خیر. اگر وجود نداشت، ممكن است هنوز اندیس‌گذاری نشده یا حذف شده باشد. راه دوم این است كه باید بررسی كنید صفحه‌های وب داخلی اندیس‌گذاری شده‌اند یا خیر. یك صفحه وب قدیمی‌تر پیدا كنید و عبارتی از آن را در گوگل كپی كنید. اگر جزو صفحه‌های نتیجه موتور جستجو باشد، احتمالا پست شما برای مدت زیادی اندیس‌گذاری شده باقی می‌ماند.

محبوبیت رسانه اجتماعی

تعداد توییت‌های دوباره، Likeهای فیس‌بوك، توضیحات و... معیاری را برای محبوبیت یك وب‌سایت در اختیار ما قرار می‌دهد. مخاطبان بیشتر برای وب‌سایت، شانس بزرگ‌تری برای ما ایجاد می‌كند تا اتصال‌ها و لینك‌ها به وب‌سایت وارد شوند. هرچه پست‌های شما لینك‌های بیشتری بگیرند، قدرت بیشتری جمع می‌شود و به مرور زمان لینك‌های با ارزش بیشتری به صفحه خواهند آمد (بدون توجه به رتبه صفحه)‌.

ابزار مفید برای فراتر رفتن از رتبه صفحه

در اینجا فهرست كوچكی از ابزار SEO كه برای اندازه‌گیری SEO موثر یك وب‌سایت به كار می‌روند، آورده شده است:

نوار ابزار SEOmoz

این یك نوار ابزار رایگان برای كروم و فایرفاكس است كه بسیاری از معیارهای SEO را در یك نگاه اجمالی به ما نشان می‌دهد. حتی زمان بارگذاری صفحه، یك صفحه وب را ارائه می‌كند كه عامل رتبه‌گذاری نسبتا جدیدی است كه گوگل بتازگی از آن استفاده می‌كند.

جستجوگر منبع باز سایت (Open Site Explorer)

این ابزار وب، محبوبیت و Backlinkهای یك URL را اندازه‌گیری می‌كند. این نسخه رایگان می‌تواند تا 10 هزار لینك را تحت گروه‌های «خارجی»، «دنباله رو» و «301» آشكار كند (همچنین می‌تواند یك صفحه redirect را نشان دهد كه بر رتبه جستجوی URL تاثیر می‌گذارد)‌.

Majestic SEO

این ابزار اطلاعاتی درباره بهترین Backlinkها، بهترین دامنه‌های ارجاعی، توزیع متن مرجع، تاریخچه Backlinkها (همراه با گراف پیدایش Backlinkها) و... ارائه می‌كند و در آخر این كه استفاده از رتبه صفحه (PageRank) گوگل به عنوان یك مرجع نهایی برای اندازه‌گیری SEO یك وب‌سایت می‌تواند چشم شما را روی دیگر چیزهایی ببندد كه ممكن است روی رتبه‌گذاری موتور جستجوی شما تاثیر بگذارد. نشانه‌های بسیار دیگری وجود دارد، كه برخی ملموس و حاوی اطلاعات خوب و مفید هستند و شما می‌توانید از آنها استفاده كنید و در صورت نیاز SEOتان را بهبود ببخشید.

محمدحسین كردونی

منبع: sixrevisions.com







صفحات جانبی
آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
PageRank Checking Icon
IP





Powered by WebGozar

به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این سایت برای بهترین سایت دانلود محفوظ است