تبلیغات
بهترین سایت دانلود - کلیک 4 (کامل شد)
بهترین سایت دانلود
دانلود بهترین برنامه های کامپیوتر و موبایل و اندروید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره سایت


ورود شما را به بهترین سایت دانلود تبریک میگوییم . شما میتوانید جدید ترین نرم افزار های اندروید و کامپیوتر را از سایت بهترین برای دانلود دریافت نمایید تاسیس سایت ما:30/1/1389

مدیر سایت : BFD1
نویسندگان
نظرسنجی
بهترین سیستم عامل برای موبایل از نظر شما






سناریو ‌نویسی‌ برای ‌هدف
یکی از بهترین روش‌های نوین برای بالا بردن بازده آموزشی، استفاده از نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای (Multimedia) در رابطه با موضوع آموزشی مورد نظر است. البته در تمام موضوعات آموزشی نرم‌افزارهای استاندارد با محتوای آموزشی مطلوب وجود ندارد پس بهترین کار در این زمینه تولید این محتوای آموزشی به صورت چندرسانه‌ای توسط خود فرد است.در این سلسله مطالب می‌كوشیم تا شما را با روند طراحی و تولید یک نرم‌افزار آموزشی چندرسانه‌ای آشنا کنیم و امیدواریم بتوانیم در رسیدن به این هدف موفق باشیم.

نرم‌افزار چندرسانه‌ای

نرم‌افزار چندرسانه‌ای نرم‌افزاری کاربردی است که تحت وب یا روی سی‌دی به منظور رسیدن به یک هدف آموزشی طراحی و تولید می‌شود و در اصطلاح نام محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای به آن اطلاق می‌گردد. این امر به دلیل استفاده از رسانه‌های گوناگون مانند فیلم، عکس، صوت و متن در تولید این نوع نرم‌افزارهاست.

مزایای استفاده از آموزش‌های چند رسانه‌ای

1- استفاده از تصاویر ثابت یا متحرک یا فیلم به‌جای نوشته

2- استفاده از صوت و موسیقی همراه آموزش

3- استفاده از وسایل تفریحی و بازی‌های مختلف جهت جلوگیری از بروز خستگی

4- تحریک حافظه تصویری افراد و افزایش بازده آموزشی

5- یادگیری سریع‌تر، موثرتر و پایدارتر

6- انجام و نمایش کارهایی که در حالت عادی امکان انجام آنها وجود ندارد

7- صرفه‌جویی در هزینه آموزشی با ایجاد کارگاه یا آزمایشگاه‌های مجازی

8- صرفه‌جویی در زمان کاربران با اضافه کردن امکان جستجو در نرم‌افزار.

مراحل طراحی و تهیه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای

1- تعیین هدف

2- نوشتن سناریوی نرم‌افزار

3- انتخاب نرم‌افزار مادر مناسب

4- تهیه اطلاعات خام شامل (متن، فیلم، عکس و ‌صوت) با توجه به محتوای مورد نظر و نرم‌افزار مادر انتخاب شده

5- تولید نرم‌افزار با توجه به سناریو و اطلاعات خام موجود

6- ایجاد خروجی مناسب با توجه به روش انتشار به صورت CD یا تحت وب.

تعریف هدف

در تعیین هدف پروژه هدف از تولید نرم‌افزار، نوع نرم‌افزار (خودآموز، کمک معلم یا محیط شبیه‌سازی شده) و نوع کاربری و مکان اجرای نرم‌افزار(کامپیوتر، وب، موبایل و...) باید مشخص گردد سپس صفحه‌بندی پروژه و تعیین صفحات اصلی و فرعی و سرفصل‌های مطالب آماده گردد و بعد با توجه به‌نوع خروجی مورد نظر و مکان و نحوه ارائه آن، نرم‌افزار اصلی تولیدکننده نرم‌افزار آموزشی، مانند Flash، Director، MMB و Powerpoint را انتخاب شود و در نهایت تعیین مطالب هر صفحه و محتویات صوتی و تصویری آن با توجه به نوع ورودی نرم افزار اصلی (مادر) انجام خواهد گرفت.

نوشتن سناریو

هدف از نوشتن سناریو روی کاغذ آوردن تمام مطالب، سرفصل‌ها و قسمت‌های مختلف نرم‌افزار با جزئیات کامل و گروه‌بندی مطالب و پیش‌بینی بخش‌های مختلف جهت ارائه بهتر مطالب به کاربر و در واقع تهیه طرح درس آموزشی است. در این بخش باید بار آموزشی نرم‌افزار کاملا مطابق با محتوای آموزشی مورد نظر تنظیم گردد تا کاربر در استفاده از نرم افزار دچار سردرگمی نشود.

از مواردی که باید در طراحی سناریو برنامه مد نظر گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

1- ارائه مطالب به‌گونه‌ای باشد که در کاربر انگیزه‌های لازم را ایجاد کند.

2- مطالب به صورت صریح و شفاف بیان شده و از حاشیه روی پرهیز گردد.

3- مطالب به‌گونه‌ای تنظیم شود که در کاربر این حس ایجاد گردد که کلیه مطالب مورد نیاز آموزشی در برنامه پوشش داده شده است.

4- تا حد امکان مراحل تدریس به صورت تعاملی تنظیم گردیده و با طرح سوالات مناسب و الزام کاربر به پاسخ صحیح به این سوالات در جریان آموزش، باعث ایجاد همکاری و تعامل کاربر با برنامه گردد.

5- ارائه مطالب به صورت منظم و با در نظر گرفتن پیش‌نیاز هر مطلب انجام گیرد.

رعایت مراحل و نکات زیر برای تدوین یک سناریوی خوب لازم و ضروری است:

1- موضوع یا عنوان: موضوع باید به صورت کاملا دقیق بیان گردیده و از بیان آن به صورت کلی پرهیز شود.

2- تعیین و نگارش عناوین فرعی یا رئوس مطالب: پس از تعیین و نوشتن موضوع اصلی، عناوین فرعی موضوع اصلی مشخص شوند و در ترتیب و توالی مناسب عناوین فرعی همواره باید دقت شود، زیرا این عناوین فرعی به عنوان اهداف فرعی آموزش خواهند بود.

3- نوشتن هدف کلی: نوشتن هدف کلی هر بخش، همانند هدف کلی یک دوره آموزشی است، اما در قالب یک موضوع محدود، رسیدن به مجموع هدف‌‌های کلی بخش‌ها باید موجب تحقیق اهداف کلی دوره شوند. به‌عبارت دیگر اهداف کلی هر بخش، عناصر یا مراحل رسیدن به اهداف کلی دوره را مشخص می‌کنند. در نوشتن هدف کلی هر بخش نیز معمولا از افعال کلی استفاده می‌شود. ذکر شرایط و معیار در این نوع از اهداف ضرورتی ندارد.













انویدیا و نسل جدید پردازنده‌های موبایل


انویدیا امروز با ارئه نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی موسوم به GPU سری موبایل خود را با ارائه قابلیت‌های GeForce 400M، افزایش داد.

این سری جدید شامل پردازنده‌های GTX

470M و GTX 460M می‌شوند. برای کاربرانی که به‌دنبال بازدهی بیشتر هستند، GT445435425M و 420M عرضه شده است.

تمام خانواده این نسل از پردازنده‌های انویدیا از فناوری Optimus پشتیبانی می‌کنند و تنها زمانی روشن و خاموش می‌شوند که نیازی به پردازش گرافیکی باشد.

همچنین این سری پردازنده‌ها قابلیت ایجاد تصاویر استریوسکوپیک را دارا هستند و برای نمایش فیلم‌ها و بازی‌های سه‌بعدی مناسب هستند. همچنین تمام خانواده GeForce

400M‌ از دایرکت‌اکس11 پشتیبانی می‌کنند و بهترین نسل تراشه‌های گرافیکی موبایل برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های کوچک به‌شمار می‌روند. در حال حاضر، ایسر، ایسوس، دل، لنووو، سامسونگ و توشیبا قرار است از این پردازنده‌ها برای نسل‌های آتی لپ‌تاپ‌های خود استفاده کنند.










10توصیه برای افزایش عمر باتری تلفن همراه

نسل اخیر گوشی‌ها با ظرفیت بالاتر باتری به بازار آمده‌اند، برای مثال نوکیا E5، 13 ساعت مکالمه و زمان چشمگیر 635 ساعت بدون مکالمه (استندبای) را امکان‌پذیر می‌کند. اما برای كسانی كه هنوز از فناوری‌های قدیمی‌تر استفاده می‌كنندچند راهنمایی ساده پیشنهاد كنیم تا آنها نیز بتوانند مدت زمان ماندگاری شارژ باتری گوشی‌شان را افزایش دهند؛ گوشی‌هایی که شاید تاکنون صدها بار شارژ شده‌اند:

1- زمان خواب، گوشی را خاموش کنید

این راهنمایی هم به صبح بیدار شدن به‌موقع کمک می‌کند و هم یک خواب آسوده نصیبتان می‌کند! کافی است پیش از خواب آلارم گوشی را روی ساعت مورد نظر تنظیم کرده، گوشی را خاموش کرده و در سمت دیگر اتاق قرار دهید. بسیاری از مردم نمی‌دانند که آلارم گوشی در زمان خاموش بودن گوشی نیز فعال است.

2- ارتباطات بی‌سیم بدون استفاده گوشی را قطع کنید

در زمان‌هایی که به انتقال داده بصورت بی‌سیم نیار ندارید، وای‌فای گوشی را غیرفعال کنید. زمانی هم که به مسیریابی نیازی نیست جی‌پی‌اس را غیرفعال کنید. بلوتوث و فروسرخ (IR) را نیز همین‌طور.

3- صفحه سیاه بهتر از سفید است

نظریه‌های اثبات شده‌ای وجود دارد که اگر رنگ پس زمینه صفحه گوشی سیاه باشد، کمتر از زمانی که سفید است باتری مصرف می‌كند؛ شما هم امتحان کنید!

4- زرق و برق اضافی را بی‌خیال شوید

اگر جایی هستید که صدای زنگ گوشی‌تان را می‌شنوید، ویبره آن را غیرفعال سازید. همچنین بوق دكمه‌های صفحه کلید، چراغ چشمک‌زن فعال بودن گوشی و البته اسکرین‌سیور را هم مرخص کنید.

5- از برنامه‌ها به‌طور کامل خارج شوید

گاهی در هنگام خروج از برنامه‌ای که کارتان با آن تمام شده، با فشردن کلید پایان مکالمه به‌ظاهر آن را متوقف می‌کنید، حال آن‌که آن برنامه در حافظه گوشی هنوز فعال است و ظرفیت کاری پردازشگر را اشغال می‌کند. راه حل ساده این مساله در بسیاری از گوشی‌ها گزینه خروج (Exit) از برنامه است.

6- در به‌روز کردن ایمیل گوشی‌تان واقع‌بین باشید

اگر ایمیل‌های خود را از طریق گوشی‌تان دریافت می‌کنید، بدانید که هر بار چک کردن خودکار ایمیل باتری مصرف می‌کند. آیا واقعا نیاز به چک کردن هر 15 دقیقه یک بار دارید؟ اگر ندارید یک ساعت یک بار برای‌تان کافی است.

7- بازی و موسیقی باتری را می‌خورد!

اگر سطح شارژ باتری گوشی‌تان پایین است، از بازی روی گوشی و همچنین پخش موسیقی (به‌ویژه توسط بلندگوها) صرف‌نظر کنید. عطای عکسبرداری با فلاش را هم به لقایش ببخشید.

8- استفاده از حالت پروازی

اگر در مکان‌هایی مثل مترو یا مناطق دورافتاده هستید که سیگنال آنتن ضعیف است، گوشی را در حالت آفلاین قرار دهید. در برخی از گوشی‌های با این حالت، (Flight mode) هم گفته می‌شود (جهت استفاده در هواپیما). بدانید که زمانی که سیگنال آنتن ضعیف است، گوشی برای جستجوی سیگنال باتری بیشتری مصرف می‌کند.

9- گوشی را در جای خنک نگاه دارید

رها کردن گوشی زیر نور آفتاب باعث گرم شدن آن و در نتیجه کاهش شارژ باتری می‌شود. گفته می‌شود گذاشتن گوشی در یخچال اثر عکس دارد. البته اگر به یخچال دسترسی دارید، پس برق و شارژر هم آن اطراف است که این روش البته عاقلانه‌تر است!

10- از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید

شارژر اصلی گوشی‌تان را با نمونه‌های متفرقه جایگزین نکنید چرا که آنها ممکن است به گوشی‌تان صدمه بزنند.

منبع:

حمیدرضا نیكدل

http://www.conversations.nokia.com












ولو به‌دنبال لینوکس‌کار


شرکت تولیدکننده بازی‌های Valve، به‌دنبال توسعه‌دهندگان لینوکسی است که بتوانند بازی‌های این شرکت را به سیستم عامل لینوکس منتقل کنند. به‌گزارش techdrivein، این شرکت در بخش همکاری‌های وب‌سایت خود، در بخش مهندس نرم‌افزار، توانایی تبدیل بازی‌های ویندوزی به لینوکسی را جزو اولویت‌ها قرار داده است. به‌نظر می‌رسد که ولو به‌زودی سری جدیدی از بازی‌های خود را مبتنی بر لینوکس منتشر کند. البته هنوز هیچ یک از مقامات این شرکت در مورد پروژه انتقال بازی‌ها صحبتی نکرده‌اند.

ثبت اختراع خاموش‌کردن سیستم توسط مایکروسافت!

شرکت مایکروسافت حق اختراع خاموش کردن سیستم را به‌نام خود ثبت کرد. این مساله البته موضوع عجیبی است چرا که ویندوز مایکروسافت هنگام خاموش شدن، معمولا وقت زیادی را تلف می‌کند و از بستن برنامه‌های باز تا بسته شدن خود سیستم عامل، انتظار زیادی را باید کشید.

در آگوست 2005، مایکروسافت برای خاموش کردن مفیدتر سیستم عامل درخواست حق اختراع داد و همانند سیستم عامل اپل Mac OS X، به‌ برنامه‌هایی که نمی‌گذاشتند سیستم خاموش شود، غلبه می‌کرد.

این ویژگی خاص در ویندوز7 پیاده شد و اگر برنامه‌ای باز بود، پنجره‌ای به کاربر نشان داده می‌شد تا به‌وی انتخاب بدهد برنامه‌ها بسته شود یا نه. عجیب است که مایکروسافت پس از این همه مدت که از اختراع ویندوز می‌گذرد، تازه به‌یاد خاموش کردن این سیستم عامل افتاده است و دنبال ثبت حق اختراع آن است. حالا مشخص نیست با این ثبت سرعت خاموش کردن به کمتر از 5 ثانیه می‌رسد یا نه؟!

وب‌سرور نرم‌افزارها منتشر شد

Zed Shaw، عرضه نگارش 1 سرور وب زبان‌گرای Mongrel

2 را اعلام کرد. وی که در بلاگ این پروژه از این توزیع خبر می‌داد، اعلام کرد: «مونگرل2 پروتکلی است که به‌کمک آن می‌توان نرم‌افزارهایی که به‌زبان‌های روبی، پایتون، سی++، NET . و زبان‌های دیگری نوشته شده است را فراخوانی کرد و نه‌تنها از طریق HTTP، بلکه از طریق XMLSockets در فلش و WebSockets و رویدادهای سیستم عامل به این فراخوانی‌ها پاسخ داد.»

مونگرل قبلی که باز هم توسط زدشاو عرضه شده بود، تنها با زبان روبی کار می‌کرد و به‌سرعت میان توسعه‌دهندگان این زبان به‌محبوبیت رسید. تنظیمات سرور مونگرل2 در یک دیتابیس SQLite ذخیره می‌شود و از طریق نرم‌افزاری به‌نام m

2sh می‌توان با سرور ارتباط برقرار کرد. مونگرل2 با مجوز BSD عرضه شده است و می‌توان آن را از صفحه این پروژه به‌رایگان دریافت کرد.











همیشه به‌روز باشید!
تمامی موبایل‌ها و گوشی‌های تلفن همراه از بخشی به‌نام ساعت در سیستم خود استفاده می‌کنند. این ساعت‌ها بر اساس تنظیمات و نوع ساختاری خود، امکاناتی را در اختیار كاربران خود قرار می‌دهند که این ویژگی‌های كوچك تنها به نشان دادن زمان یا زنگ زدن در ساعات تنظیم‌شده اکتفا می‌کنند. اما چه خوب است این امکانات کمی پیشرفته‌تر شود و پارامترهای بیشتری را در اختیار دارنده خود قرار دهد. گزینه‌های که در تمامی نقاط دنیا بتواند کارایی داشته باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

در این شماره قصد معرفی برنامه‌ای از شرکت SPB Software را داریم كه تا به‌حال برنامه‌های زیادی از این شركت را معرفی کرده‌ایم. این نرم‌افزار قادر است تا چندین ساعت مختلف جهان را همراه با اسم و محل آنها برای شما به‌نمایش درآورد و با یک استایل زیبا چهره جدید و زیبایی به گوشی شما ببخشد.

نرم‌افزار Spb Time نگارش 0/3

این برنامه از سری نرم‌افزارهای ویندوز موبایل است که نخست باید مطابق روال این گوشی‌ها نصب شود. پس از نصب وارد محیط اصلی برنامه شوید. صفحه اصلی به 3 بخش تقسیم شده است. در بالا زنگ‌های تنظیم‌شده برای یادآوری، در وسط ساعت که به‌صورت یک ساعت آنالوگ است و در پایین تاریخ جای دارد که بر اساس زبان گوشی، تاریخ را بصورت میلادی برای شما به‌نمایش درمی‌آورد.

کافیست روی فلشی که در پایین وجود دارد، کلیک کرده تا به دیگر امکانات این برنامه دسترسی پیدا کنید. نخستین گزینه موجود، World Time یا ساعت جهانی است. در این قسمت شما می‌توانید ساعت‌های گوناگون کشورهای جهان را به آن بیفزایید و در آن بصورت کاملا تصویری بر نقشه جهان ببینید.

برای افزودن ساعت جدید باید روی علامت مثبت (+) کلیک کنید تا بخش اضافه کردن ساعت جدید نمایان شود. شما در این قسمت می‌توانید به 4 روش مختلف یک منطقه و شهر را به ساعت‌های موجود اضافه کنید. در حالت اول بر اساس نام شهر است که شما نام شهر را جستجو کرده و یکی از شهرهای موجود را انتخاب می‌کنید.

دومین روش، جستجو و افزودن بر اساس کشور است که شما کشور مربوطه را انتخاب و برنامه به شما نام شهرهای موجود آن کشور را برای شما نمایش می دهد که می‌توانید یکی از آنها را برگزیده و انتخاب کنید.

سومین انتخاب بر اساس نام فرودگاه است كه با انتخاب آن می‌توانید ساعت منطقه دلخواه را بیفزایید و چهارمین روش انتخابی نیز بر پایه GPS یا مکان‌یاب است که در این حالت گوشی شما باید دارای سخت‌افزار مکان‌یاب باشد تا بتوانید از این ویژگی استفاده کنید.

پس از آن‌که مکان‌یاب محل مورد نظر شما را روی نقشه به‌همراه نام و مشخصات به شما نشان داد، می‌توانید آن نقطه را بر اساس نام شهر به برنامه بیفزایید.

حالا سراغ دومین امکان این برنامه می‌رویم: Stopwatch و Countdow. این دو، همان ویژگی زمان‌گیری هستند که اولی از زمان صفر شروع کرده و زمان را بر اساس ساعت، دقیقه، ثانیه و میلی‌ثانیه جلو می‌برد و دومی از یک زمان خاص شروع می‌كند و به همین صورت تا صفر ادامه پیدا می‌کند که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از یکی از آنها استفاده کنید.

بخش بعدی آلارم نام دارد که در تنظیمات اولیه تمامی گوشی‌های موبایل وجود دارد. منتها این قسمت امکانات تصویری بهتری برای تنظیم یک ساعت زمانی خاص برای اطلاع‌رسانی به شما می‌دهد.

بخش بعدی پوسته‌های موجود در برنامه است. شما می‌توانید بر اساس دلخواه خود یک پوسته جدید با رنگ و لعابی تازه‌تر برای برنامه انتخاب کنید تا برنامه برای شما تکراری نشود. همچنین می‌توانید پوسته‌های جدیدتری از سایت سازنده برنامه دریافت کرده و بر این نرم‌افزار نصب کنید تا استایل‌های بیشتری داشته باشید.

گزینه بعدی تقویم است که شبیه به تمامی تقویم‌های پیش‌فرض گوشی به‌نظر می‌رسد، اما با رنگ و استایلی متفاوت. از لحاظ کارکرد و کاربری تفاوت زیادی بین گزینه اصلی گوشی‌ها و این برنامه وجود ندارد.

در این برنامه بخشی وجود دارد به‌نام تقویم ماه که بیشتر برای ماه‌های قمری به‌کار می‌آید و می‌توانید در صورتی که نیاز دارید از ماه‌های قمری استفاده کنید، با استفاده از این بخش اول و آخر و نیمه هر ماه قمری را با تقویم میلادی هماهنگ کرده و زمان آنها را به‌دست آورید.آخرین قسمت نیز بخش تنظیمات برنامه است که به‌صورت دلخواه تنظیم می‌شود و تغییرات در آن در نحوه و عملکرد برنامه تاثیرگذار خواهد بود.

همان‌طور که دیدید، برنامه در عین سادگی از گزینه‌های متعددی برخوردار است که می‌تواند نیاز شما از بابت تقویم و ساعت برآورده سازد؛ به‌طوری که نیاز به ساعت‌های ابتدایی و کم‌کاربرد خود گوشی نداشته باشید. در صورتی که به این برنامه علاقه دارید، می‌توانید از طرق سایت اصلی سازنده این برنامه را دریافت کنید:

http://spb.com












ویندوز فون7 آمد
مایکروسافت اعلام کرد که پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام توسعه سیستم عامل ویندوزموبایل7 که با عنوان تجاری ویندوزفون7 منتشر می‌شود، به‌پایان رسیده است.

به‌گزارش بتانیوز، مایکروسافت که پیش از این کیت توسعه آن را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده بود، نگارش فنی آن را برای توسعه‌دهندگان، اپراتورهای مخابراتی و شرکای تجاری خود عرضه کرد.

تری مایرسون، معاون مهندسی ویندوزفون چهارشنبه گذشته اعلام کرد:‌ «ویندوزفون7، بهترین بستر موبایلی است که مایکروسافت تاکنون منتشر کرده. ما روزانه 10 هزار دستگاه را آزمایش می‌کنیم و بیش از 5/3 میلیون ساعت آزمون استرس و 5/8 میلیون ساعت تست خودکار روی این دستگاه‌ها انجام شده است. همچنین هزاران توسعه‌دهنده و شرکت نرم‌افزاری ویندوزفون7 را آزموده‌اند و نتایج خود را در اختیار ما قرار داده‌اند. ما آماده‌ایم!»

ویندوزفون7 برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل بارسلونای اسپانیا معرفی شد. در همان زمان مایکروسافت اعلام کرد که تا پاییز امسال هیچ تلفنی با نشان ویندوزفون7 عرضه نخواهد شد. و هنوز هم مایکروسافت در مورد زمان عرضه این سیستم عامل صحبتی نکرده است.

مایکروسافت به درخواست کاربران عمل کرده و در آخرین نگارش ویندوز فون7، بهبودهایی در رابط کاربری انجام داده است. احتمال می‌رود نخستین گوشی‌های با سیستم عامل ویندوز فون7، اواخر پاییز امسال عرضه شوند.












تنظیم تاریخ و ساعت اوبونتو با اینترنت

اوبونتو برای همخوانی ساعت سیستم و اینترنت، راه‌حل ساده‌ای دارد، اما متاسفانه به‌صورت پیش‌فرض در سیستم فعال نیست. برای فعال‌سازی آن می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:‌

در منوی Administration به Time and Date بروید، دکمه Click to make changes را بزنید و سپس گزینه Time Zone را از حالت Manual به حالت زیر تغییر دهید:

Keep synchronized with internet servers

در این مرحله ممكن است پیغــامی به‌صورت NTP support is not installed ظاهر ‌شود و از شما می‌خواهد که این بسته را نصب کنید. با کلیک روی گزینه Install NTP support، پنجره دیگری به‌صورت خودکار باز می‌شود و عملیات نصب پیگیری می‌شود.

پس از نصب می‌توانید از فهرست وب‌سایت‌های مختلف، چند وب‌سایت را برای همخوان کردن ساعت سیستم خود با آن انتخاب کنید.












کروم مدیاپلیر

شاید با سایت‌هایی که فایل‌های mp3 رایگان دارند، روبه‌رو شده باشید.

با کلیک روی هر لینک، باید منتظر بمانید تا فایل mp3 دانلود شده و سپس آن را گوش دهید. ولی افزونه‌ای به‌نام ExtensionFM این کار را بسیار ساده کرده است.

این افزونه که برای مرورگر گوگل‌ کروم عرضه شده، به‌صورت مقیم در مرورگر شما قرار می‌گیرد و هر موقع که روی یک لینک mp3 کلیک کردید، این افزونه آن را برای شما پخش می‌کند.

همچنین اگر صفحه‌ای از فهرست لینک‌های موزیک مورد علاقه شما بود، می‌توانید روی صفحه کلیک‌راست کرده و همه آنها را پشت سر هم پخش کنید یا یک فهرست پخش بسازید. در ضمن اگر از صفحه‌ای که فایل mp3 در حال پخش در آنجا بود،‌ به صفحه دیگری بروید، موسیقی متوقف نشده و به پخش ادامه می‌دهد.

این افزونه یک وب‌سایت نیز دارد که اگر در آن حسابی داشته باشید، فهرست پخش‌های شما در حساب‌تان ذخیره خواهد شد و می‌توانید بدون زحمت، همان فایل‌ها را دفعه بعد نیز گوش کنید.












دیدگاه تازه كاربران از بعد سوم

سونی با پرده‌برداری از چند محصول برخوردار از فناوری 3بعدی نشان داده كه بر بازار این صنعت تمركز كرده است. در نمایش اخیر این دست محصولات سونی در لندن، پیام سونی این بود كه «ساختن محصولات 3بعدی كار ساده‌ای است، اما خوب و به‌درد بخور ساختن آنها سخت است!»

در میان سخت‌افزارهایی كه باید برای نخستین بار نمایش داده شوند، 3 نوع تلویزیون 3بعدی براویا نیز وجود دارد. یكی از آنها در اول ژوئن به‌مناسبت جام‌جهانی به بازار آمد و 2 مدل دیگر در این ماه به بازار عرضه خواهند شد. در این مراسم سری جدیدی از دستگاه‌های پخش‌كننده بلوری نیز معرفی شدند كه همه آنها به‌غیر از یك مدل، دارای قابلیت 3بعدی نیز هستند.

سونی یك سرمایه‌گذاری بزرگ در بازار لوازم دارای مصارف خانگی 3بعدی كرده كه به موازات تلویزیون‌های 3بعدی ، نمایشگرهای 3 بعدی رایانه‌های PC نیز بخشی از این بازار را شامل می‌شوند.

فناوری 3بعدی برای سونی یك اولویت است و به‌همین دلیل سونی این همه پول را برای شناساندن آن به مصرف‌كنندگان، هزینه می‌كند. محتوای پیام سونی این است كه فناوری 3بعدی چنان با ارزش است كه مصرف‌كنندگان باید آن را دست اول و چنان واقعی تجربه كنند تا به لذت واقعی فناوری 3بعدی پی ببرند. این انگیزه بازاریابی، سونی را تا آنجا پیش برده كه حتی روی تصویربرداری صحنه‌های بازی‌های فوتبال جام‌جهانی نیز كه در سرتاسر جهان به‌طور زنده پخش و در آینده جهت فروش بر بلوری نیز عرضه خواهد شد، از پیش سرمایه‌گذاری عظیمی كرده است. به‌عقیده سونی این فرمت جدید نیز درست به عظمت حالت 2بعدی خواهد رسید و پیشروی آن طوری خواهد بود كه این تصور عمومی در مورد محصولات تزئینی 3بعدی را كاملا تغییر خواهد داد.

خواست مصرف‌كنندگان این است كه این فناوری به منازل آنها راه یافته و تجربه آنها از سرگرمی‌های خانگی را ارتقا دهد. اما كاربران هنگامی به ارزش واقعی این فناوری پی خواهند برد كه مشاهده فناوری 3بعدی بی‌نیاز از عینك مخصوص امكان‌پذیر شود كه این تصور به‌هیچ وجه دور از ذهن نبوده و نخستین گام‌های طرح و توسعه آن به‌صورت جدی پیموده شده كه به‌طور قطع نتیجه خواهد داد.

منبع: سونی












اسپاگتی با طعم استاندارد
دو هفته پیش درباره مفهوم رشته‌ها توضیح دادیم، حال قصد داریم توابع کار با رشته‌ها که در کتابخانه استاندارد C وجود دارد را با هم بررسی کنیم و با آنها بیشتر آشنا بشویم.

این توابع در کتابخانه‌ای به‌ نام string.h هستند، پس برای استفاده از آنها باید دستور زیر را در آغاز كدهای خود بنویسیم:

#include «string.h»

این دستور به کامپایلر می‌فهماند که برنامه ما از این کتابخانه استفاده کرده و برای کامپایل نیاز است این کتابخانه نیز بارگذاری شود. این توابع را به ترتیب بررسی می‌کنیم:

توابع ترکیب رشته‌ها

Strcat: این تابع دو رشته را گرفته و به‌‌هم می‌چسباند و سپس نتیجه را به‌عنوان خروجی بر می‌گرداند.

تعریف تابع به‌صورت زیر است:

char * strcat ( char * destination, char * source );

strncat: این تابع دقیقا مثل تابع بالا رفتار می‌کند، با این تفاوت که به اندازه مشخصی از رشته دومی را به رشته‌ اولی می‌چسباند. مثلا:

Char str1[] = “jamejam”;

Char str2[] = “online”;

Strncat(str1,str2,2);

Output » jamejamon

نحوه تعریف این تابع به‌صورت زیر است:‌

char * strncat (char * destination, char * source, size_t num);

اگر به‌جای num طول رشته دومی را بدهیم همان کار تابع بالا را انجام می‌دهد.

Strcpy: این تابع یکی از توابع مهم در رشته‌هاست، این تابع یک رشته را در یک رشته دیگر کپی می‌کند.

نحوه تعریف این تابع به‌صورت زیر است:

char * strcpy ( char * destination, char * source );

strncpy: این تابع عملی شبیه به strncat برای strcat دارد، یعنی شما مقدار محدودی از یک رشته را در رشته دیگر کپی می‌کنید.

نحوه تعریف آن نیز مثل strncat است:

char * strncoy ( char * destination, char * source, size_t num );

strcmp: این تابع دو رشته را با هم مقایسه می‌کند و یک عدد صحیح را به‌عنوان خروجی برمی‌گرداند. اگر دو رشته با هم برابر باشند مقدار صفر را به‌عنوان خروجی برمی‌گرداند.

اگر دو رشته با هم متفاوت باشند همین كه به اولین کاراکترهایی که مخالف هم هستند رسید آن کاراکتر در رشته دوم را با کاراکتر متناظر از رشته اول مقایسه می‌کند، اگر بزرگتر بود (کد اسکی دو کاراکتر با هم مقایسه می‌شوند) عدد ?- و اگر کوچکتر بود ? را برمی‌گرداند. تابع به‌صورت زیر تعریف شده است:

int strcmp ( const char * str1, const char * str2 );

strncmp: این تابع نیز مانند باقی توابع دارای n یک مقدار مشخص از یک رشته را با رشته دیگر مقایسه می‌کند و نحوه تعریف آن به‌صورت زیر است:

int strncmp ( const char * str1, const char * str2, size_t num );

در استفاده از تمامی توابع بالا جهت حصول از اطمینان از عملکرد توابع پیشنهاد می‌شود از تعریف دوم تابع استفاده کنید مثلا strncat به‌جای strcat، استفاده از این توابع باعث می‌شود امنیت کد شما بیشتر باشد (درباره خطای Overflow پیشتر توضیح داده شده است، همین‌طور در مقاله دو هفته پیش در مورد رشته‌ها).

Strchr: این تابع محل یک کاراکتر را مشخص می‌کند. نحوه تعریف این تابع به‌صورت زیر است:

char * strchr (char * str, int character );

این تابع یک رشته و کد اسکی یک کاراکتر را می‌گیرد یا یک کاراکتر را گرفته و در رشته اول دنبال اولین محل رخداد کاراکتر داده شده می‌گردد، سپس باقی رشته را از آن محل به‌صورت خروجی بر می‌گرداند. به‌عنوان مثال:

Char str1[] = “jamejam”;

Char* find;

Find = strchr(str1,’m’);

Puts(find);

Output » mejam

برای این‌که ببینیم یک کاراکتر در یک رشته چندبار تکرار شده ‌است، باید آن را در یک حلقه قرار دهیم و هر بار تابع strchr را اجرا کنیم، به‌صورت زیر:

find=strchr(str1,’m’);

while (find!=NULL) {

printf (“found at %d\n”,find-str1+1);

find=strchr(find+1,’s’);

}

Strtok: این تابع 2 رشته را به‌عنوان ورودی دریافت می‌کند و سپس رشته اول را بر اساس رشته دوم که نقش جداکننده دارد جدا می‌کند. به‌طور مثال رشته This is test را گرفته و رشته “ “(فاصله) را نیز به عنوان ورودی می‌گیرد و سپس This را بر می‌گرداند. اگر بخواهیم کل رشته را با استفاده از جداکننده جدا کنیم باید آن را در یک حلقه به‌صورت زیر فراخوانی کنیم:

char str[] = “This is a test”;

char * find;

find=strtok(str,” “);

while (find!=NULL) {

puts(find);

find=strtok(find+1,” “);

}

Strlen: این تابع یکی از اساسی‌ترین توابع در کتابخانه string.h است، این تابع طول رشته را برمی‌گرداند.

همان‌طور که گفته شد رشته‌ها با

\0 یا کاراکتری که کد اسکی آن صفر است خاتمه پیدا می‌کنند.

به‌عنوان تمرین انتظار می‌رود که خوانند‌گان توابع بالا را خودشان بنویسند، به‌طور مثال تابع strlen را می‌توان به‌صورت زیر نوشت:

int _strlen(char* str) {

int index = 0;

while(str[++index]!=0);

return index;

}

برای آشنایی بیشتر با این توابع به نشانی زیر بروید:

http://www.cplusplus.com/reference/clibrary/cstring/

امیربهاءالدین سبط‌الشیخ












با گوگل هر سایت یک موجود زنده می‌شود

به‌گزارش بی‌بی‌سی محققان در مقاله‌ای که ژورنال زیست‌شناسی کامپیوتری PLoS منتشر کرده، اعلام كرده‌اند، الگوریتم PageRank شرکت گوگل که با استفاده از آن اهمیت هر صفحه از وب شناسایی می‌شود، می‌تواند به مطالعه نقش گونه‌ها در چرخه غذا کمک کند. چرخه غذا نشان می‌دهد چه حیواناتی توسط چه حیواناتی خورده می‌شوند یا وجود کدام گونه‌ها برای تغذیه گونه‌های دیگر مهم است؟

محققان می‌گویند با استفاده از الگوریتم پیج‌رنك شرکت گوگل، می‌توان فهمید که از بین رفتن کدام گونه‌ها باعث تخریب چرخه غذایی می‌شود.

در اینترنت، هر وب‌سایت با چندین وب‌سایت دیگر مرتبط است. این ارتباط می‌تواند به این صورت باشد که یک وب‌سایت مشخص، لینک‌هایی از چند وب‌سایت دیگر را در بردارد یا این‌که چند وب‌سایت مختلف لینک‌های یک وب‌سایت مشخص را داشته باشند. این امر مشابه وجود گونه‌ها در چرخه غذای اکوسیستم است. برخی اوقات یک حیوان از چند گونه مختلف تغذیه می‌کند و گاه یک گونه، غذای مورد نیاز چند گونه را تشکیل می‌دهد.

دکتر آلسینا از دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «در الگوریتم پیج‌رنك، یک وب‌سایت زمانی باارزش است که وب‌سایت‌های ارزشمند دارای لینک‌های آن باشند. در نمونه ما نیز یک گونه زمانی مهم و باارزش است که غذای گونه‌های با ارزش دیگر باشد.»

یکی از مشکلات، دشواری محاسبه جای‌گشت‌های مختلف چرخه غذاست و پیج‌رنك می‌تواند این کار را براحتی انجام دهد. البته برای تطبیق پیج‌رنك با اکوسیستم نیاز به ایجاد تغییراتی در این الگوریتم است. یکی از این تغییرات، افزودن یک عنصر خرد است که از پوسیدن گونه‌های مرده به‌وجود می‌آید و نشان می‌دهد هر گونه بعد از مردن دوباره به چرخه غذا بازمی‌گردد.












گوشی سه سیمکارته به بازار آمد

شرکت Lephone اقدام به طراحی گوشی 3 سیمکارته‌ای ویژه کاربران هندی کرده است.

به‌گزارش موبنا به‌نقل بریکنگ، پس از این‌که شرکت‌های میکرومکس، لاوا، لمون، زن، اسپایس، اینتکس و ویدئوکان و در پی آنها نوکیا اقدام به ساخت گوشی 2سیمکارته کرد، لفون دست به‌کار طراحی گوشی جدیدی با پشتیبانی از 3 سیمکارت شد.

این گوشی دارای صفحه نمایش 2/2 اینچی است و از دوربین 3 مگاپیکسلی بهره می‌برد و امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری

mp3/mp4 را دارد و برای پخش موسیقی از امکان کنترل حرکتی بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از 3 باند شبکه GSM برای 2 سیمکارت و یک باند شبکه CDMA برای سیمکارت دیگر اشاره کرد.

پشتیبانی از رادیو اف‌ام، بلوتوث و GPRS از دیگر امکانات این گوشی است كه با قیمت 106 دلار در دسترس کاربران هندی قرار دارد.












نسل سوم موبایل تا پایان 2010 به اوج شکوفایی می‌رسد

3G نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد چندرسانه‌ای است که برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات به‌شمار می‌آید، سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌آورد.

به‌گزارش مهر، در نسل سوم تلفن همراه آنچه منتقل می‌شود، «داده» است؛ خواه این «داده» صدای 2 کاربر باشد که با تلفن با یکدیگر صحبت می‌کنند یا اطلاعات موجود در یک سایت اینترنتی یا یک پیامک. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می‌شود و با سرعت نسبتا بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده، امکاناتی مانند تلفن‌های تصویری بی‌سیم، با کیفیت مناسب امکان‌پذیر خواهد شد.

به‌عبارت دیگر با

3G استفاده از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت و بهره‏گیری از تمامی ظرفیت‌های شبکه جهانی وب، حتی تماشای فیلم به‌صورت آنلاین، توسعه یافته و موبایل تبدیل به ‌وسیله‏ای برای مدیریت اطلاعات فردی و پایانه اطلاعاتی و پایگاه سرگرمی و تفریح می شود که کاربردهای گسترده و نقش‏های متعددی خواهد داشت. از مهم‌ترین این کاربردها می‌توان به دریافت اطلاعات از اینترنت، مکان‏یابی از طریق GPS، برنامه‏ریزی و مدیریت برنامه‌های شخصی، تجارت و بازرگانی، نظارت بر افراد از طریق امکان دسترسی فارغ از زمان و مکان و سرگرمی به‌صورت آفلاین و آنلاین اشاره کرد.

از جمله کشورهایی که شبکه تلفن همراه نسل سوم در آنها به صورت تجاری راه‌اندازی شده، می‌توان به انگلستان، اتریش، آلمان، یونان، دانمارک، ایتالیا، هلند، سوئد، استرالیا، امارات عربی متحده، هنگ‌کنگ و اسپانیا اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود شبکه‌های تجاری تلفن همراه نسل سوم تا پایان سال 2010 میلادی به اوج شکوفایی تجاری خود برسند.نسل سوم تلفن همراه در حالی در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا ارائه می‌شود که مقدمات ارائه آن در کشور ما در حال شکل‌گیری است و قرار است اپراتور سوم موبایل با پرداختن به فناوری

3G حدود یک پنجم بازار موبایل را در اختیار بگیرد.

فناوری نسل سوم موبایل می‌تواند سرویس و خدمات خود را با پهنای باند زیاد عرضه کند. در نتیجه استفاده از تلفن همراه نه فقط برای استفاده تلفنی بلکه برای کاربردهای مختلف مانند تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و سایر خدمات با کیفیت برتر مطرح می‌شود.

شکی نیست که فناوری نسل سوم در صورتی که وارد چرخه زندگی مردم شود، می‌تواند تاثیرات مثبتی در آینده بر بازار موبایل کشور داشته باشد.












با UC Browser وب نوردی کنید

تا امروز مرورگرهای بسیاری برای گوشی‌های تلفن همراه معرفی کرده‌ایم که هر کدام بر اساس توانایی‌های خود دارای ویژگی‌های خوب و منحصربه‌فردی بودند.

مرورگرها امروزه دریچه ورود کاربران به دنیای اینترنت هستند و عملا بدون آنها نمی‌توان از اینترنت و امکانات آن استفاده کرد و بهره جست. از این‌رو شرکت‌های زیادی برای ساخت وب‌نوردها اقدام کرده‌اند که بعضی مانند فایرفاكس، اینترنت‌اكسپلورر، موزیلا و اپرا بین کاربران مشهور بوده و به‌صورت عمده از آنها استفاده می‌شود. مرورگرهای دیگری هم وجود دارند که به آن معروفی نیستند، اما نباید از آنها غافل شد. چه بسا برخی از آنها دارای توانایی‌هایی باشند که در مرورگرهای دیگر یافت نشوند.

امروز قصد داریم مرورگری را به شما معرفی کنیم که از سری برنامه‌های جاوا بوده و می‌تواند روی بیشتر گوشی‌های موجود در بازار نصب شده و بخوبی روی آنها عمل کند. شما نیز برای معرفی آن با ما همراه باشید.

نرم‌افزار UC Browser نگارش 7/4

این نرم‌افزار همان‌طور که گفته شد، از سری برنامه‌های جاوا است و نصب آنها بدون هیچ‌گونه دردسر و زحمتی خواهد بود. این برنامه پس از نصب خودبه‌خود اجرا می‌شود و شما وارد منوی اصلی آن خواهید شد. برای شروع کار Menu را بزنید. هر منو بر اساس شماره‌هایی مشخص شده‌ که اینها همان کلیدهای میانبر هستند. شما می‌توانید تنها با کلیک کردن روی آن شماره مستقیما به منوی مربوطه رفته و در وقت خود صرفه‌جویی کنید. ما نیز
بر اساس هر شماره برای شما توضیح می‌دهیم که هر کدام چه کاری انجام می‌دهند.

1ـ در بخش نخست می‌توانید اقدام به باز کردن یک صفحه از وب کنید. زیرمنوهای این بخش خانه (محلی تعریف شده برای برنامه که شما با استفاده از آن هر بار که صفحه مرورگر خود را باز کنید، به این آدرس خود‌به‌خود منتقل خواهید شد)، صفحات دلخواه و محبوب، جستجو، تاریخچه صفحات و ذخیره کردن صفحات وب در این بخش وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب مقتضیات زمانی از آنها استفاده کنید.

2ـ امور مربوط به پنجره‌های مرورگر از قبیل باز و بسته کردن آنها در این قسمت یافت می‌شوند. در این بخش می‌توانید به صفحات بعدی یا قبلی رفته یا یک پنجره جدید برای هر یک از آدرس‌های اینترنتی باز کنید.

3ـ بخش ناوبری، در این بخش می‌توانید صفحه‌های دلخواه خود را به برنامه بیفزایید؛ به‌طوری که آنها در برنامه ذخیره شده و همیشه در دسترس شما باشند. از آنجا که آدرس‌های اینترنتی معمولا طولانی بوده و حفظ و به خاطر سپردن آنها گاهی مشکل است، استفاده از این بخش می‌تواند کمک شایانی به کاربران مرورگرهای اینترنتی کند.

4ـ ابزارها، در این بخش ابزارهایی را در اختیار خواهید داشت که برای پیشبرد و سریع‌تر رسیدن به هدف‌های مختلف در وب و در گوشی برای شما فراهم شده‌اند. این ابزارها شامل به اشتراک‌گذاری، کپی کردن، ارسال پیامک یا گرفتن تماس تلفنی بدون خارج شدن از برنامه، پاک کردن تاریخچه استفاده از صفحات وب در گوشی، دسترسی به حافظه موقت یا همان کلیپ بورد، پیدا کردن صفحه دلخواه و مشخصات می‌شود. هر کدام از این ابزارها به تنهایی و به نوبه خود برای کاربردی‌تر کردن این برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

5ـ فایل، در این بخش می‌توانید از اموری همچون دریافت یا ارسال فایل، ذخیره کردن محتوای صفحات وب، بزرگنمایی و ذخیره عکس‌های موجود در صفحات استفاده کنید. اینها نیز همانند گزینه‌های منوی 4 در مواقع لزوم می‌توانند مفید واقع شوند.

6ـ اولویت‌ها، بخش تنظیمات نهایی نرم‌افزار در این قسمت نهفته است. تنظیماتی همچون سایز فونت‌ها، پوسته‌های قابل استفاده در برنامه برای تغییر رنگ و لعاب آن، میانبرها و کلیدهای میانبر، افقی یا عمودی بودن نمایش صفحات هنگام وب نوردی و ... که صرفا روی خروجی صفحات وب تاثیری ندارند اما کار با برنامه را برای کاربر آسان و جذاب می‌کنند تا هیچ‌گاه این برنامه برای یک شخص تکراری نشود.

دیگر منوها یعنی 7 و 8 نیز مربوط به خروج و راهنمای موجود در برنامه هستند که راهنمای آن در مواقع ضروری و در صورتی که کارکرد یکی از قسمت‌ها را ندانید، می‌تواند کمک شایانی به شما در این زمینه بکند.

همان‌طور که دیدید، برنامه در عین سادگی و ‌حجم كم دارای امکانات فراوانی است که حتی در مرورگرهای مشهور امروزی نیز دیده نمی‌شوند و خوبی این برنامه‌ها نیز در همین است.

شما عزیزان در صورتی که مایل به استفاده از این برنامه ویژه و رایگان هستید، می‌توانید نسخه‌ای از آن را از آدرس اینترنتی زیر دریافت و روی گوشی خود نصب كنید و از کار کردن با آن هنگام گشت‌وگذار در وب لذت کافی را ببرید.

پژمان عاملی فرد

http://www.uc.cn/English












انتخاب کلکسیونرها
داشتن کلکسیون سکه و تمبر برای برخی کاربران بسیار خوشایند و سرگرم کننده است.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید کلکسیون الکترونیکی از اشیای مورد علاقه خود را گردآوری کنید پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار Collector's Choice کمک بگیرید.
این نرم‌افزار با محیطی کاربر پسند و روش کار ساده، به شما كمك می‌كند تا کلکسیونی بسیار زیبا و کامل از اشیای مورد علاقه خود ایجاد کنید. تعیین مشخصات و اطلاعات کلی اشیا، افزودن تصاویر پشت و روی اشیاء مورد نظر (همچون سکه)، تاریخ خرید، قیمت، سازنده و... از جمله اطلاعاتی است که می‌توانید در رابطه با هر شیء در کلكسیون خود وارد کنید.

علاوه بر این می‌توانید با امکانات موجود در این نرم‌افزار، اطلاعات و مشخصات هر شیء را در کارت‌هایی چاپ کرده و آنها را نگهداری کنید. همچنین می‌توانید از این امکانات برای چاپ جلد کلکسیون اصلی خود نیز استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های موجود در این نرم‌افزار پشتیبانی از قابلیت طراحی مجدد ساختار نرم‌افزار طبق سلیقه و کلکسیون مورد نظر شما است.

چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه دارید می‌توانید نسخه‌ای از آن را با مراجعه به لینک زیر دریافت کنید:

http://clicklinks.ir/29705b















حشره هواشناس

افزونه WeatherBug با دریافت اطلاعات از وب‌سایت‌های مختلف، پیش‌بینی آب و هوا را تا چند روز آینده نشان می‌دهد و می‌توانید مطمئن سفر كنید. برای دریافت این افزونه به آدرس زیر بروید:

http://clicklinks.ir/29704a















آیا گوگل کافی است؟

در حالی که بسیاری عقیده دارند گوگل استاندارد فعلی را برای جستجو در وب تعیین می‌کند، برخی از اهالی فن اعتقاد دارند با استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی ابزار بهتری می‌توان به ‌کار برد.

جستجو برای بسیاری از افراد مثل مصرف اکسیژن است. درک موفقیت‌هایی که گوگل در آنالیز مستندات وب، ابر محاسبات و تبلیغات اینترنتی کسب کرده است، بسیار ساده و در عین حال مفید است. این در حالی است که برخی از کارآفرینان عرصه هوش مصنوعی معتقدند گوگل پایان تاریخ نیست. بلکه تکنیک‌های آن می‌تواند راهی به‌سوی آینده را به ما نشان دهد.

کارشناسان تکنیک‌های هوش مصنوعی معتقدند روزی خواهد رسید که مردم می‌توانند طرح یک داستان یا فهرست تمام سیاستمدارانی که نظری مخالف با نظر شما در اطراف خود طی 5 سال گذشته داشته‌اند را جستجو کنند. تکنیک‌های هوش مصنوعی مثل پردازش زبان طبیعی، تشخیص اشیا و یادگیری آماری ماشین، بار دیگر ذهنیت جستجوگران وب را به آتش خواهد کشاند.

از نظر موتور جستجو، وب اساسا بدنه‌ای از واژگان در میلیاردها صفحه همراه با ابرلینک‌هایی است که آن واژگان را به هم وصل می‌کنند. یکی از موفقیت‌های بزرگ گوگل اتصال موثر آن کلمات، اندازه‌گیری ارتباط به‌‌وسیله ظاهر واژگان یک صفحه و تعداد ابرلینک‌هایی که به آن صفحه اشاره می‌کنند یا میزان محبوبیت آن است.

به‌عنوان یک قاعده باید گفت موتورهای جستجو کلمات را نمی‌فهمند، آنها تنها برای تطبیق دادن واژگان کلیدی یک صفحه، نزدیک بودن واژگان یا لینک شدن به صفحه‌های دیگر را بررسی می‌کنند.

در نتیجه موتورهای جستجو نکات زبان بشر را از دست می‌دهند. برای مثال گوگل برای جستجوی یک عبارت ساده مثل «کتاب‌های نوشته شده توسط کودکان» به‌دنبال صفحه‌هایی می‌گردد که کلمه‌های «کتاب‌ها» و «کودکان» را شامل می‌شوند و کلمات ربط را به‌ این دلیل که در تمام صفحه‌ها به‌ مقدار زیاد استفاده شده‌اند، در نظر نمی‌گیرد. البته این کلمات در برخی موارد کلا معنای عبارت را عوض می‌کنند. همان‌طور که عبارت «کتاب‌های نوشته شده توسط کودکان» با عبارت «کتاب‌هایی درباره کودکان» و «کتاب‌های کودکان» فرق می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که سر راه ساخت هوش مصنوعی در موتور جستجو قرار دارد، این است که پیاده‌سازی آن در مقیاس بزرگ تقریبا غیرممکن است. برای این‌که نتایج کارآمدی محاسبه شود، نیازمند نیروی محاسباتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار است و این عمل فوق‌العاده گران تمام خواهد شد. ولی قانون مور هزینه‌ها را برای کامپیوترها، پردازنده‌ها و پهنای باند پایین می‌آورد و فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند. همچنین جستجو یک کسب‌وکار پرمنفعت است. گوگل سالانه تقریبا 6 میلیارد دلار از تبلیغاتی که به نتایج آن لینک شده‌اند، درآمد کسب می‌کند.

گرفتن نبض جستجو

برای مثال سایت Medstory تکنیک‌های هوش مصنوعی را برای یکی از نواحی دانش که همان بهداشت و سلامت است، به‌کار برده که صنعتی پر از تغییرات است و باعث می‌شود مردم نتوانند همیشه اطلاعات به‌روزی داشته باشند.

تمرکز روی یک بدنه بخصوص دانش بسیار اقتصادی‌تر و کارآمدتر است. روش‌هایی که Medstory برای بیرون کشیدن دانش بیشتر از علم پزشکی برای مشتریان و پزشکان استفاده می‌کند، می‌تواند در صنایع دیگر مثل سرمایه‌گذاری یا سرگرمی نیز استفاده شود.

سطح تکنیک‌های Medstory همانند گنجی از دانش است که به یكباره به کاربر داده می‌شود. در غیر این صورت کاربر وب برای به‌دست‌آوردن آنها باید ساعت‌ها یا روزها وقت صرف کند.

برای مثال بعد از جستجوی عبارت «کلسترول پایین» مجموعه‌ای از نتایج که به موضوعات دیگری مثل دارو، علائم و اطلاعات تغذیه تقسیم می‌شوند، بازگردانیده می‌شود. در داخل هر زیرموضوع فهرستی از موارد مربوط به کلسترول پایین یافت می‌شود. برای مثال در تغذیه بیشترین لینک‌های مرتبط با این موضوع، روغن زیتون است. اگر ماوس را روی آن ببرید صفحه‌ای حاوی اطلاعات روغن زیتون و فواید آن برای کلسترول بالا باز می‌شود! اگر به همین ترتیب جستجو کنید شاید روزها برای پیدا کردن یک مطلب مفید وقت نیاز داشته باشید!

تطبیق عکس

تصور کنید عکسی از یک مبل راحتی را آپلود می‌کنید و از موتور جستجو می‌خواهید یکی شبیه به آن را پیدا کند. این ابزار ممکن است هم مبل‌های شبیه را برای شما نمایش دهد و هم فروشگاه‌هایی که می‌توانید از آنها مبل بخرید.

در حال حاضر بیشتر موتورهای جستجوی تصویر به کلمات کلیدی یا توضیحات متنی که به تصویر پیوست شده‌اند، تکیه می‌کنند تا بتوانند فهرستی از نتایجی که با پرس‌وجو مطابقت دارند را برگردانند. اگر تصویر توضیحات کافی نداشته باشد این روش کاربرد ندارد. سایت Riya که بنا به‌دلایلی در حال حاضر کار نمی‌کند، توسط هوش مصنوعی درون تصویر را نگاه می‌کرد تا اطلاعاتی درباره کیفیت‌ آن استخراج کند. این سایت از یک‌سری الگوریتم برای محاسبه تراکم، الگوها و بافت‌های تصاویر استفاده می‌کرد و آنها را در یک نمایش ریاضی از تصویر قرار می‌داد که آن را امضای دیداری می‌نامند. هر تصویر از بیش از 6000 عدد تشکیل می‌شود و این موتور جستجو به‌وسیله هوش مصنوعی، وب را به‌دنبال امضاهای مشابه می‌گشت.

محمد حسین کردونی
منبع:
cnet












نبرد اچ‌پی و دل بر سر خرید یک شرکت
جنگ قیمت‌گذاری برای خرید شرکت ذخیره‌سازی اطلاعات 3Par، بین هیولت‌پاکارد و دل بالا گرفته است. در حال حاضر به‌ازای هر سهم، اچ‌پی 30 دلار را پیشنهاد داده است که رقم كلی شركت حدود 88/1میلیارد دلار می‌شود كه 11سنت به‌ازای هر سهم از پیشنهاد دل بالاتر است.به‌گزارش CBS، هر کدام از این دو شرکت تاکنون دو بار قیمت خرید را بالا برده‌اند.
  کافی است که دل درست معادل اچ‌پی قیمت بدهد و شرکت 3Par را بخرد چراکه قبلا با 3Par به توافق رسیده است. سهام 3Par به‌‌ازای هر سهم از 43/6 دلار به 46/32 دلار در بورس رسیده است. این عدد رقمی بالاتر از رقم پیشنهادی اچ‌پی را نشان می‌دهد و این یعنی دل باید حرکتی از خود نشان دهد. در بیانیه‌ سخنگوی دل، دیوید فرینک اعلام کرد که این شرکت آخرین پیشنهاد اچ‌پی را مورد بررسی قرار داده و بهترین نظر را انتخاب خواهد كرد. این رقابت شدید نشان می‌دهد که چطور هر دو این شرکت‌ها، سخت به‌دنبال ورود به بازار محاسبات ابری هستند.











تبلت سامسونگ آمد

تا پیش از این، صحبت‌های زیادی پیرو حضور سیستم‌عامل آندروید در دستگاه‌های سامسونگی بود. سه‌شنبه گذشته این شرکت اعلام کرد عرضه تبلت تولیدی سامسونگ با عنوان گالاکسی‌تب، با سیستم‌عامل آندروید بزودی شروع خواهد شد.

همچنین سامسونگ برای گالاکسی‌تب 7 اینچی، یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده که در آن برخی از ویژگی‌های گالاکسی‌تب را فهرست کرده است: واقعیت کامل، جی‌پی‌اس، کتابخوان الکترونیک، پخش فیلم با کیفیت HD، پشتیبانی از فلش، مرور وب کامل، تماس تصویری و آندروید2/2 از ویژگی‌هایی است که در این وب‌سایت از آنها نام برده شده است. قرار است این دستگاه در نمایشگاه IFA آلمان پرده‌برداری شود، این در حالی است كه گالاکسی‌تب در کره، لو رفته است یعنی همانند اتفاقی که برای آیفون4 افتاد، برای گالاکسی‌تب هم افتاد و اطلاعات جزئی‌تری از یک وب‌سایت کره‌ای برملا شد که می‌توان از میان آنها به اتصال

3G، اتصال وای‌فای 802.11، دوربین در جلوی دستگاه، گیرنده تلویزیون دیجیتال و استفاده از رابط کاربری TouchWiz سامسونگ اشاره كرد.




صفحات جانبی
آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
PageRank Checking Icon
IP





Powered by WebGozar

به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این سایت برای بهترین سایت دانلود محفوظ است