تبلیغات
بهترین سایت دانلود - کلیک 15 - 7 مهر
بهترین سایت دانلود
دانلود بهترین برنامه های کامپیوتر و موبایل و اندروید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره سایت


ورود شما را به بهترین سایت دانلود تبریک میگوییم . شما میتوانید جدید ترین نرم افزار های اندروید و کامپیوتر را از سایت بهترین برای دانلود دریافت نمایید تاسیس سایت ما:30/1/1389

مدیر سایت : BFD1
نویسندگان
نظرسنجی
بهترین سیستم عامل برای موبایل از نظر شما





بازاریابی از طریق ایمیل ؛ اشتباهی كه خیلی‌ها مرتكب می‌شوند

امروزه احتمالا بازاریابی از طریق ایمیل، دریافت ایمیل‌هایی بی‌ربط را به ذهن متبادر می‌كند كه نه فرستنده درستی دارد و نه متناسب با علاقه آن شخص است. اشتباهاتی كه بیشتر بازاریاب‌های اینترنتی مرتكب شده‌اند، بی‌اعتمادی بزرگی را در پی داشته است. در حالی كه می‌توان با رعایت چند مورد ساده، بازاریابی از طریق ایمیل را به یك موفقیت تبدیل كرد. در ادامه این اشتباهات را مرور می‌كنیم.

1ـ رعایت نكردن حریم: شركت‌ها هنوز به‌دنبال این هستند كه ارسال ایمیل بی‌اجازه را توجیه كنند؛ در حالی كه این یك مشكل بزرگ و توجیه‌ناپذیر است.

2ـ ارتباط محتوا با دغدغه كاربر: نخستین گام در به‌كارگیری صحیح بازاریابی از طریق ایمیل در نظر گرفتن این اصل است و بدون آن نمی‌توان ارتباط خوبی میان مطلب و مخاطب ایجاد كرد.

3ـ پیغام‌های خوشامدگویی بی‌معنی: ایمیل‌های خوشامدگویی هنوز هم در حال دریافت شدن هستند، در حالی كه همه می‌دانیم این ایمیل‌ها به‌صورت خودكار ارسال می‌شوند و معنی خاصی ندارند و بیشتر آنها از دست دادن فرصت‌های بازاریابی خواهند بود.

4ـ زمان صرف شده برای ارسال ایمیل: بازاریاب‌ها هنوز درگیر این موضوع هستند كه زمان ارسال ایمیل چقدر باید باشد.

5 ـ ارسال پیغام‌های عمومی: شخص گیرنده ایمیل باید احساس كند كه این ایمیل مخصوص او تهیه شده است، در مقابل شركت ارسال‌كننده نیز باید توانایی سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی ایمیل‌ها را داشته باشد.

6 ـ نبود تعامل دوطرفه: تعامل این نیست كه در شبكه‌های اجتماعی یك حساب داشته باشیم. سرویس ایمیل زمانی به‌عنوان واسط ارتباطات محسوب می‌شد و هنوز هم می‌تواند باشد.

7ـ شیوه ارسال: محتوا، صفحه‌بندی و اجتناب از خودنمایی از عوامل مهم بازاریابی از طریق ایمیل است. از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های بزرگ ارسال ایمیل به مشتری، شیوه ارسال آن است.

8 ـ طراحی تصاویری كه قرار است دیده نشوند: ارسال ایمیل به صورت متن خالی یا HTML، رقابتی است كه هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است. این‌كه كاربر ایمیل را باز كند و به‌جای تصاویر، تعدادی ضربدر قرمز ببیند و مجبور باشد تصاویر را فعال كند، درست نقطه مقابل آن است كه یك ایمیل خشك و خالی و بدون جلوه‌های بصری به كاربر ارسال كنیم.

9ـ بی‌توجهی به گوشی‌های تلفن همراه: امروزه امكان چك كردن ایمیل از هر دستگاهی وجود دارد و نباید انتظار داشته باشیم كه همه كاربران از طریق رایانه‌شان و مرورگری خاص، ایمیل خود را چك می‌كنند. گوشی‌های تلفن‌ همراه به یكی از واسط‌های مهم و اصلی چك كردن ایمیل بدل شده است. بنابراین محتوا باید طوری طراحی شود كه حتی در این دستگاه‌ها نیز به هم ریخته نشان داده نشود.

10ـ جمع‌آوری آمار: تنها با یك تحلیل درست می‌توان به تاثیر بازاریابی پی برد ؛ بنابراین باید ابزاری فراهم شود كه بتوان از طریق آن، تعداد كسانی را كه از طریق بازاریابی ایمیلی جذب شده‌اند، تخمین زد و نقاط ضعف و قوت روش‌های مختلف را شناسایی كرد.

امروزه احتمالا بازاریابی از طریق ایمیل، دریافت ایمیل‌هایی بی‌ربط را به ذهن متبادر می‌كند كه نه فرستنده درستی دارد و نه متناسب با علاقه آن شخص است. اشتباهاتی كه بیشتر بازاریاب‌های اینترنتی مرتكب شده‌اند، بی‌اعتمادی بزرگی را در پی داشته است. در حالی كه می‌توان با رعایت چند مورد ساده، بازاریابی از طریق ایمیل را به یك موفقیت تبدیل كرد. در ادامه این اشتباهات را مرور می‌كنیم.

1ـ رعایت نكردن حریم: شركت‌ها هنوز به‌دنبال این هستند كه ارسال ایمیل بی‌اجازه را توجیه كنند؛ در حالی كه این یك مشكل بزرگ و توجیه‌ناپذیر است.

2ـ ارتباط محتوا با دغدغه كاربر: نخستین گام در به‌كارگیری صحیح بازاریابی از طریق ایمیل در نظر گرفتن این اصل است و بدون آن نمی‌توان ارتباط خوبی میان مطلب و مخاطب ایجاد كرد.

3ـ پیغام‌های خوشامدگویی بی‌معنی: ایمیل‌های خوشامدگویی هنوز هم در حال دریافت شدن هستند، در حالی كه همه می‌دانیم این ایمیل‌ها به‌صورت خودكار ارسال می‌شوند و معنی خاصی ندارند و بیشتر آنها از دست دادن فرصت‌های بازاریابی خواهند بود.

4ـ زمان صرف شده برای ارسال ایمیل: بازاریاب‌ها هنوز درگیر این موضوع هستند كه زمان ارسال ایمیل چقدر باید باشد.

5 ـ ارسال پیغام‌های عمومی: شخص گیرنده ایمیل باید احساس كند كه این ایمیل مخصوص او تهیه شده است، در مقابل شركت ارسال‌كننده نیز باید توانایی سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی ایمیل‌ها را داشته باشد.

6 ـ نبود تعامل دوطرفه: تعامل این نیست كه در شبكه‌های اجتماعی یك حساب داشته باشیم. سرویس ایمیل زمانی به‌عنوان واسط ارتباطات محسوب می‌شد و هنوز هم می‌تواند باشد.

7ـ شیوه ارسال: محتوا، صفحه‌بندی و اجتناب از خودنمایی از عوامل مهم بازاریابی از طریق ایمیل است. از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های بزرگ ارسال ایمیل به مشتری، شیوه ارسال آن است.

8 ـ طراحی تصاویری كه قرار است دیده نشوند: ارسال ایمیل به صورت متن خالی یا HTML، رقابتی است كه هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است. این‌كه كاربر ایمیل را باز كند و به‌جای تصاویر، تعدادی ضربدر قرمز ببیند و مجبور باشد تصاویر را فعال كند، درست نقطه مقابل آن است كه یك ایمیل خشك و خالی و بدون جلوه‌های بصری به كاربر ارسال كنیم.

امروزه احتمالا بازاریابی از طریق ایمیل، دریافت ایمیل‌هایی بی‌ربط را به ذهن متبادر می‌كند كه نه فرستنده درستی دارد و نه متناسب با علاقه آن شخص است. اشتباهاتی كه بیشتر بازاریاب‌های اینترنتی مرتكب شده‌اند، بی‌اعتمادی بزرگی را در پی داشته است. در حالی كه می‌توان با رعایت چند مورد ساده، بازاریابی از طریق ایمیل را به یك موفقیت تبدیل كرد. در ادامه این اشتباهات را مرور می‌كنیم.

1ـ رعایت نكردن حریم: شركت‌ها هنوز به‌دنبال این هستند كه ارسال ایمیل بی‌اجازه را توجیه كنند؛ در حالی كه این یك مشكل بزرگ و توجیه‌ناپذیر است.

2ـ ارتباط محتوا با دغدغه كاربر: نخستین گام در به‌كارگیری صحیح بازاریابی از طریق ایمیل در نظر گرفتن این اصل است و بدون آن نمی‌توان ارتباط خوبی میان مطلب و مخاطب ایجاد كرد.

3ـ پیغام‌های خوشامدگویی بی‌معنی: ایمیل‌های خوشامدگویی هنوز هم در حال دریافت شدن هستند، در حالی كه همه می‌دانیم این ایمیل‌ها به‌صورت خودكار ارسال می‌شوند و معنی خاصی ندارند و بیشتر آنها از دست دادن فرصت‌های بازاریابی خواهند بود.

4ـ زمان صرف شده برای ارسال ایمیل: بازاریاب‌ها هنوز درگیر این موضوع هستند كه زمان ارسال ایمیل چقدر باید باشد.

5 ـ ارسال پیغام‌های عمومی: شخص گیرنده ایمیل باید احساس كند كه این ایمیل مخصوص او تهیه شده است، در مقابل شركت ارسال‌كننده نیز باید توانایی سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی ایمیل‌ها را داشته باشد.

6 ـ نبود تعامل دوطرفه: تعامل این نیست كه در شبكه‌های اجتماعی یك حساب داشته باشیم. سرویس ایمیل زمانی به‌عنوان واسط ارتباطات محسوب می‌شد و هنوز هم می‌تواند باشد.

7ـ شیوه ارسال: محتوا، صفحه‌بندی و اجتناب از خودنمایی از عوامل مهم بازاریابی از طریق ایمیل است. از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های بزرگ ارسال ایمیل به مشتری، شیوه ارسال آن است.

8 ـ طراحی تصاویری كه قرار است دیده نشوند: ارسال ایمیل به صورت متن خالی یا HTML، رقابتی است كه هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است. این‌كه كاربر ایمیل را باز كند و به‌جای تصاویر، تعدادی ضربدر قرمز ببیند و مجبور باشد تصاویر را فعال كند، درست نقطه مقابل آن است كه یك ایمیل خشك و خالی و بدون جلوه‌های بصری به كاربر ارسال كنیم.

9ـ بی‌توجهی به گوشی‌های تلفن همراه: امروزه امكان چك كردن ایمیل از هر دستگاهی وجود دارد و نباید انتظار داشته باشیم كه همه كاربران از طریق رایانه‌شان و مرورگری خاص، ایمیل خود را چك می‌كنند. گوشی‌های تلفن‌ همراه به یكی از واسط‌های مهم و اصلی چك كردن ایمیل بدل شده است. بنابراین محتوا باید طوری طراحی شود كه حتی در این دستگاه‌ها نیز به هم ریخته نشان داده نشود.

10ـ جمع‌آوری آمار: تنها با یك تحلیل درست می‌توان به تاثیر بازاریابی پی برد ؛ بنابراین باید ابزاری فراهم شود كه بتوان از طریق آن، تعداد كسانی را كه از طریق بازاریابی ایمیلی جذب شده‌اند، تخمین زد و نقاط ضعف و قوت روش‌های مختلف را شناسایی كرد.

9ـ بی‌توجهی به گوشی‌های تلفن همراه: امروزه امكان چك كردن ایمیل از هر دستگاهی وجود دارد و نباید انتظار داشته باشیم كه همه كاربران از طریق رایانه‌شان و مرورگری خاص، ایمیل خود را چك می‌كنند. گوشی‌های تلفن‌ همراه به یكی از واسط‌های مهم و اصلی چك كردن ایمیل بدل شده است. بنابراین محتوا باید طوری طراحی شود كه حتی در این دستگاه‌ها نیز به هم ریخته نشان داده نشود.

10ـ جمع‌آوری آمار: تنها با یك تحلیل درست می‌توان به تاثیر بازاریابی پی برد ؛ بنابراین باید ابزاری فراهم شود كه بتوان از طریق آن، تعداد كسانی را كه از طریق بازاریابی ایمیلی جذب شده‌اند، تخمین زد و نقاط ضعف و قوت روش‌های مختلف را شناسایی كرد.













تغییر رویكرد یاهو
پس از این كه مدیرعامل یاهو به صورت تلفنی بركنار شد، اوضاع این شركت دوباره بی‌ثبات شده است. این شركت در تلاش است دوران اوج خود را این بار به شیوه دیگری به دست بیاورد و كاربران خود را كه در عصر شبكه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوی بهتر، از دست داده است، بار دیگر جذب كند.

تیم مورس، تا زمان معرفی مدیر عامل جدید به صورت موقت جانشین بارتز شده است. از جمله دلایل بركناری مدیرعامل ـ كه سال 2009 به این شركت پیوست ـ این است كه وی با توجه به اقبال گوگل و فیس بوك، نتوانست در جذب كاربران اینترنت و كسب سود حاصل از تبلیغات، رضایت سهامداران را به دست بیاورد. تغییر مدیریت و استراتژی یاهو تنها راهی است كه می‌تواند سهامداران را اندكی راضی نگه دارد.

سینا، تحلیلگر موسسه Evercore انگلیس معتقد است: «میزان رضایت سهامداران طی سال‌های گذشته كاهش یافته و اعمال مدیریت بارتز نه تنها بی‌نتیجه بوده بلكه اوضاع را نیز بدتر كرده است.»

شراكت با مایكروسافت

بارتز هزینه‌ها را با تعدیل نیرو و شراكت با مایكروسافت در بخش جستجو كاهش داد، با این حال نتوانست حضوری موفق در «بازارجستجو» و تبلیغات اینترنتی آمریكا داشته باشد.

یاهو كه زمانی 80 میلیارد دلار ارزش داشت، از سال 2009 با افت شدیدی مواجه شد و براساس آماری كه موسسه تحقیقاتی Emarketer منتشر كرده، سهم این شركت در حال حاضر در بازار اینترنت 7‌/‌9درصد است. گوگل تا 45درصد سهم بازار را در اختیار دارد و سهم فیس‌بوك از این بازار به 8‌/‌7درصد رسیده است.

بارتز تنها در بخش جستجو ناموفق نبود، بلكه درآمد این شركت در جولای گذشته به حد نصاب پیش‌بینی شده توسط این شركت نرسید و حالا بستن قرارداد این شركت با دیگران كار بسیار دشواری به‌نظر می‌رسد.

كندی محسوس

راس سندلر،تحلیـلگرموسسهRBC Capital Markets معتقد است: «با این كه برخی مشكلات، درون شركتی بود اما كندی محسوسی كه در روند امور مربوط به شركت احساس می‌شد، مستقیما به بی‌كفایتی بارتز برمی‌گردد.»

هر چند دلیل قطع همكاری با بارتز اعلام نشده است؛ اما طبق قرارداد محرمانه‌ یاهو با او، بارتز به خاطر بركنار شدنش هیچ پولی از شركت دریافت نخواهد كرد.

منبع: www.businessweek.com








اینترنت، شاهدی علیه كاربر
اینترنت و بلاگ نویسی، یكی از دغدغه‌هایی است كه مدیران شركت‌ها با آن مواجه هستند، هر شغلی كه این مسائل را در نظر نگیرد، قطعا از زمان عقب مانده است؛ چرا كه امروز اینترنت و بلاگ‌نویسی از جمله روش‌های ارتباطی مهم هستند.

گسترش شبكه‌های اجتماعی و پرداختن به آنها، آن هم در محل كار، مساله‌ای مهم‌تر است.

البته نه این كه مساله، وقت مفید كاری كارمندان باشد بلكه استفاده بدون تدبیر از شبكه‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد زمینه برای حملات امنیتی، شكایت از شخص یا شركت را نیز به دنبال خواهد داشت. اینها در حقیقت مسائلی هستند كه متوجه محیط‌های كاری خواهد بود. بنابراین بیشتر شركت‌های بزرگ در تلاش هستند دسترسی به شبكه‌های اجتماعی را برای كاركنان محدود كنند.

امكان دسترسی نداشتن به سایت‌های بازی، انتقال فایل و... روشی قدیمی است؛ اما دنیا تغییر كرده است و این محدودیت‌ها به اندازه‌ای كه پیش‌تر تاثیر داشته، نمی‌تواند موثر باشد. بیشتر كاربران این روزها رایانه‌شان را داخل جیبشان حمل می‌كنند (كه به آنها تلفن‌های هوشمند می‌گوییم كه خودشان قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.)

‌اما آن چیزی كه می‌تواند دردسرآفرین باشد، ارسال پیغامی نابه‌جا و نادرست است، حتی اگر در پروفایل شخصی شبكه‌ اجتماعی‌مان باشد.

یك جستجوی ساده عبارت «رئیس نالایق من» در شبكه‌های اجتماعی نشان می‌دهد كه چه تعداد افراد و چند بار این عبارت را ارسال كرده‌اند. هیچ چیز در اینترنت از بین نمی‌رود. با قابلیتی به‌نام Caching، هیچ امیدی به حذف مطالب از اینترنت نیست و درست زمانی كه كلید Share را ارسال كردید، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا قابلیت دیدن كلمات شما را دارند و می‌توانند به آن پاسخ بدهند.

شاید نخستین كسی كه رئیس خود را در حساب توییتر مسخره كرد و بعد از مدت كوتاهی اخراج شد، یكی از خبرنگاران CNN باشد. مطلبی كه در شبكه‌های اجتماعی می‌نویسید می‌تواند تاثیری مستقیم بر شغل شما داشته باشد و حتی وقتی كه به‌دنبال كار جدید هم هستید، باز هم جزئی از رزومه‌تان شود.

در اینجا نیازی به فناوری دیگر نیست بلكه آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار است بالابردن فرهنگ «استفاده» است. محدودكردن دسترسی به شبكه‌های اجتماعی در محل كار تاثیر چندانی ندارد. به‌همین دلیل دپارتمان فناوری اطلاعات یك سازمان باید قوانینی منطقی طراحی كند كه در تعاملی موثر با كارمندان، آنها را متوجه كند نتیجه اعمال و كلمات آنها چه خواهد شد. ما نیز باید بدانیم هر فكری كه به ذهنمان خطور می‌كند، مناسب انتشار در شبكه‌های اجتماعی نیست.

منبع: www.computerweek.com













وبولوژی
پیشنهاد و رقابت
وب‌سایت GameMaki امكان جالب و بامزه‌ای در اختیار كاربران خود قرار می‌دهد، در این وب‌سایت می‌توانید به دوستان خود كاری را پیشنهاد بكنید یا حتی آنها را به‌چالش بكشید.

 در این سرویس‌ كه از نقشه‌های گوگل نیز بهره می‌گیرد، می‌توانیم نقاط مختلف را علامت‌گذاری كنیم و یك مسابقه درست و حسابی، یا حتی یك پیشنهاد خوب برای سفر چند ساعته را طراحی كنیم و به دوستانمان بگوییم. برای اطلاعات بیشتر به نشانی زیر بروید:

http://www.gamemaki.com/main/index

 

بهبود وضعیت وب‌سایت

راضی نگه‌ داشتن بازدیدكنندگان، كاربران و مشتریان، مولفه اصلی افزایش ترافیك وب‌سایت است. با قرار دادن دكمه (چطور می‌توانیم بهتر شویم؟) در وب‌سایت خود می‌توانید اطلاعات خوبی از كاربران دریافت كنید و از این اطلاعات برای افزایش ترافیك وب‌سایت استفاده كنید. برای اطلاعات بیشتر به نشانی زیر بروید:

http://naventa.com/










ذخیره هزاران رمز در یك رمز!
ایجاد رمز عبورهای 100 كاراكتری! تكمیل خودكار فرم‌های ثبت‌نام با یك كلیك ماوس، ورود خودكار به سایت‌ها و سرویس‌های مورد علاقه بدون نیاز به وارد كردن رمز عبور و حفاظت از اطلاعات شخصی شما در بانك‌های اطلاعاتی رمزنگاری شده برخی از امكاناتی است كه به‌وسیله این برنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ایمیل، وبلاگ شخصی، عضویت در سایت‌های علمی و فرهنگی، حساب‌های بانكی، اینترنت بانك و... از جمله سرویس‌هایی هستند كه عضویت و دسترسی به آنها نیازمند رمزعبور است كه از جانب شما تعیین می‌شود. این رمزها با افزایش سرویس‌های تحت كنترل شما، روز‌به‌روز افزایش می‌یابند و به‌خاطر سپردن آنها برای افراد باهوش نیز كار دشواری است! بسیاری از كاربران برای این كه رمزهای خود را فراموش نكنند، همه آنها را یكسان می‌كنند كه همین كار موجب می‌شود با لو رفتن یكی از رمزها دسترسی به تمام سرویس‌های كاربر امكان‌پذیر شود. نرم‌افزارهای مختلفی برای رفع این مشكل و مدیریت رمزهای عبور طراحی شده‌اند كه برخی آنها را در این ویژه‌نامه معرفی كرده‌ایم. این هفته نیز قصد داریم یكی دیگر از این نرم‌افزارها را كه امكانات متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهد، به شما پیشنهاد كنیم.

مدیریت + كمك‌رسانی

نرم‌افزار قدرتمند Sticky Password شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر ایجاد رمز عبورهای پیچیده، از همگی آنها در یك محیط امن و با استفاده از یك رمز اصلی محافظت كنید و همچنین هنگام عضویت در سایت‌های مختلف نیز فرم‌های ثبت‌نام را با یك كلیك تكمیل كنید!

‌‌ـ‌ ایجاد كلمات عبور، رمزنگاری آنها و ذخیره در محیطی امن

‌‌ـ‌ محافظت از شما در برابر سرقت هویت، حملات فیشینگ و كی‌لاگرها

‌‌ـ‌ مدیریت آسان رمز عبور برنامه‌ها و سرویس‌های تحت وب

‌‌ـ‌ تكمیل خودكار فرم‌های عضویت با یك كلیك

‌‌ـ‌ ورود خودكار به سایت‌های مورد علاقه

اینها برخی امكاناتی است كه به وسیله این نرم‌افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شانس سرقت را از خرابكاران بگیرید

با شنیدن خبرهای مختلف درباره خطراتی كه روزانه در محیط اینترنت، ما را تهدید می‌كنند، نمی‌توانید بحث امنیت در اینترنت را ساده بگیرید و از كنار آن بگذرید؛ چرا كه یك اشتباه كوچك می‌تواند صدمات جبران‌نا‌پذیری را برای شما به‌همراه داشته باشد. از این رو محافظت از رمز عبورها، هویت شخصی و... اهمیت بسیار زیادی دارد كه نرم‌افزار Sticky Password نیز به‌همین منظور طراحی شده است.به‌كمك این نرم‌افزار، رمز عبورها و اطلاعات شخصی شما در یك بانك اطلاعاتی رمزنگاری شده ذخیره می‌شود و این اطمینان به شما داده می‌شود كه رمزهایتان به‌هیچ‌وجه در اختیار افراد ناشناس قرار نخواهد گرفت. همچنین این نرم‌افزار عملیات ورود به سایت‌های موردعلاقه شما را به‌طور خودكار به‌انجام می‌رساند تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت شما، حتی اگر به اشتباه اطلاعات ورود به سایت موردعلاقه‌تان را در سایت‌های مخرب یا جعلی به‌كار ببرید، از اطلاعات شما محافظت می‌كند.ایجاد رمز عبورهای طولانی (شامل 5، 10، 30 و حتی بیش از 100 كاراكتر)، بی‌معنی و منحصر‌به‌فرد از دیگر امكاناتی است كه این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد.

وقت طلاست

روز‌به‌روز ارزش طلا در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد و این نشانه آن است كه وقت شما هر روز گرانبهاتر می‌شود. نرم‌افزار Sticky Password نیز برای حفظ این ارزش طراحی شده است و شما را قادر می‌سازد تا براحتی فرم‌های عضویت در سایت‌های مختلف را تكمیل كنید. به‌كمك این برنامه می‌توانید طولانی‌ترین فرم‌ها را كه برای پركردن آنها به ده‌ها دقیقه وقت نیاز است، در چند ثانیه و بدون هیچ‌گونه خطای تایپی تكمیل كنید!

برای استفاده از این قابلیت می‌بایست یك‌بار اطلاعات مورد نیاز برای عضویت در سایت‌های مختلف را در بانك اطلاعاتی برنامه به‌ثبت برسانید. پس از آن، اطلاعات شما رمزنگاری شده و هر زمان كه به آ‌نها نیاز باشد، با توجه به اطلاعات درخواستی در فرم‌های ثبت‌نام، آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد و بیش از هزاران فرم با همان اطلاعات اولیه برای شما تكمیل می‌شود.

مدیریت هوشمندانه

حفظ رمز عبورهای مختلف در بانك اطلاعاتی رمزنگاری شده و به‌كارگیری آنها در مواقع ضروری از مهم‌ترین امكانات این نرم‌افزار است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید هزاران رمز عبور مختلف را در یك بانك اطلاعاتی كاملا امن كه با یك رمز اصلی محافظت می‌شود، ذخیره كنید و هنگام ورود به سایت‌های مختلف نیز بدون به‌خاطرآوری رمز عبور و حتی بدون وارد كردن آن، عملیات ورود را به‌طور خودكار به‌انجام برسانید. نرم‌افزار فوق از مرورگرهای مختلفی همچون اینترنت اكسپلورر، فایرفاكس، كروم، اپرا و همچنین نرم‌افزارهای گوناگونی اعم از یاهو مسنجر، اسكایپ، آی‌تونز و... پشتیبانی می‌كند و براحتی عملیات ورود خودكار در آنها را برای شما انجام می‌دهد.

همیشه با شما

این نرم‌افزار یك نسخه قابل حمل نیز در خود دارد كه به شما این امكان را می‌دهد تا بانك اطلاعاتی رمز عبورهای خود را همیشه و همه جا در حافظه فلش خود به‌همراه داشته باشید. به ‌این ترتیب می‌توانید هر زمان كه بخواهید، به رمز عبورهای پیچیده خود دسترسی داشته باشید و براحتی از آنها استفاده كنید.

نرم‌افزار فوق در 2 نسخه رایگان و تجاری ارائه شده است كه امكانات نسخه رایگان كمتر از نسخه تجاری آن است. برای دانلود هر یك از این نسخه‌ها می‌توانید به لینك‌های زیر مراجعه كنید:

دانلود نسخه رایگان بدون محدودیت اجرا:

http:‌/‌‌/‌tiny.cc‌/‌stpass_free

دانلود نسخه تجاری به‌صورت آزمایشی:

http:‌/‌‌/‌tiny.cc‌/‌stpass_trial

امیر عصاری













كنترل حافظه‌های جانبی
دوست دارید حافظه‌های جانبی خود را بهتر مدیریت كنید؟ نرم‌افزار كوچك اما كاربردی Zentimo به شما این امكان را می‌دهد تا هرگونه حافظه جانبی اعم از حافظه‌های فلش، كارت‌های حافظه، هارد‌دیسك‌های اكسترنال و... را تحت كنترل خود درآورید.

 به‌كمك این برنامه می‌توانید نام این درایوها را تغییر دهید، پارتیشن آنها را مخفی كنید، پارتیشن خاصی را برای حافظه خاصی معین كنید، برنامه‌های ذخیره شده در حافظه‌های جانبی را با یك كلید میانبر به اجرا درآورید، برنامه‌هایی را به‌طور خودكار هنگام اتصال‌/‌ قطع اتصال حافظه به‌/‌ از رایانه اجرا كنید، كاملا امن حافظه‌ها را از رایانه جدا كنید، بدون جدا كردن و وصل مجدد حافظه‌های قطع شده، آنها را مجددا به رایانه متصل كنید، نرم‌افزارهایی را كه از روی حافظه در حالت اجرا هستند و مانع قطع اتصال امن آن می‌شوند، مشاهده كنید و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه‌های جانبی را بررسی كنید.

آخرین نسخه این نرم‌افزار را با قابلیت اجرا روی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز 2000، اكس‌پی، ویستا و 7 می‌توانید از لینك زیر دانلود كنید:

http:‌/‌‌/‌zentimo.com‌/‌download.php










نسخه جدید سیستم عامل اندروید
بستنی ساندویچی
بستنی ساندویچی یا Ice Cream Sandwich، اسم جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید شركت گوگل است. ماه‌های زیادی است كه خبرهایی درباره این خوردنی خوشمزه! در سایت‌های مختلف منتشر شده است و اكنون به نظر می‌رسد تقریبا وقت امتحان كردن آن فرا رسیده باشد. با وجود این كه گوگل اطلاعات چندانی راجع به سیستم‌عامل نسل بعدی اندروید فاش نكرده است، اما ما هم چندان از قابلیت‌های هدیه جدید گوگل بی‌خبر نیستیم.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گوگل، نسخه جدید اندروید در 3 ماهه چهارم سال 2011 عرضه می‌شود و طبق آخرین اظهارات اریك اشمیت (مدیر اجرایی گوگل و به نوعی پدر خوانده اندروید) در سانفرانسیسكو، این بستنی ساندویچی در ماه‌های اكتبر و نوامبر به دست ما می‌رسد. انتخاب این تاریخ به نظر منطقی می‌آید، چراكه در این دو ماه تعطیلات زیادی در پیش داریم و تقاضای بازار به اوج خود می‌رسد و گوگل با این كار، دستگاه‌های جدید را به این سیستم‌عامل مجهز می‌سازد و فروش در ماه دسامبر نیز دوچندان می‌شود.

قرار است این نسخه جدید علاوه بر گوشی‌ها روی تبلت‌ها نیز نصب شود. در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید 2 شاخه متفاوت دارد: اندروید 2.3 یا نان زنجبیلی، برای گوشی‌ها و اندروید 3.2 یا لانه زنبوری برای تبلت‌ها. دلیل وجود این دو شاخه متفاوت در این است كه اندروید لانه زنبوری برای دستگاه‌های اندازه تبلت طراحی شده است و از گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌كند.

بستنی ساندویچی علاوه بر این كه این اختلاف‌ها را از بین می‌برد، به گفته گوگل سیستم‌عاملی است كه همه‌جا راه‌اندازی می‌شود. مهم نیست دستگاه شما گوشی باشد یا تبلت یا هر گجت دیگری، چون این نسخه برای شما طراحی شده است.

رابط كاربری بستنی ساندویچی از لانه زنبوری به ارث رسیده است. با معرفی لانه زنبوری، گوگل ظاهری متفاوت به سیستم‌عامل اندروید بخشید. به جای استفاده از نوار اطلاع كه بالای صفحه وجود داشت، پیام‌های سیستمی‌ در پایین قسمت راست صفحه (جایی كه بقیه اطلاعات مربوط دیده می‌شود) نمایش داده می‌شوند. برنامه‌ها از بالای قسمت سمت راست صفحه قابل دسترسی‌اند كه طراحی جدیدی به شمار می‌آید. از همه مهم‌تر این است كه نیاز به استفاده از دكمه‌های فیزیكی از بین رفته و برنامه‌ها از دكمه‌های هدایتی برخوردارند كه در پایین قسمت چپ صفحه قرار دارد. همچنین با یك آپدیت، سیستم‌عامل لانه زنبوری می‌تواند Multitasking را در فهرست ویژگی‌هایش قرار دهد و از ویجت‌هایی كه اندازه آنها تغییر می‌كند در صفحه اصلی استفاده كند.

سیستم‌عامل بستنی ساندویچی نیز ادامه همین راه را می‌پیماید. مهم نیست شما تبلت یا گوشی داشته باشید. این سیستم‌عامل رابط كاربری لانه زنبوری را همراه با Multitasking، طراحی صفحه اصلی جدید و پشتیبانی گسترده از ویجت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته شایعاتی نیز راجع به ویژگی‌های دیگر این سیستم‌عامل وجود دارد. برای مثال می‌گویند ممكن است در این سیستم‌عامل از دستگاه‌های پلاگ‌ اند پلی مانند موس و صفحه كلید و دسته‌های بازی به صورت USB بتوان استفاده كرد. همچنین گوگل این سیستم‌عامل را به گونه‌ای طراحی كرده است كه برنامه‌های آن روی صفحه‌های3.5 تا 10.1 اینچی براحتی قابل اجرا باشد.

عكس‌های زیادی در سایت‌های طرفداران اندروید به عنوان عكس‌های فاش شده از این نسخه جدید وجود دارد كه به ما نشان می‌دهد این سیستم‌عامل چه مسیری را طی می‌كند. اما مدركی وجود ندارد كه حقیقی بودن این عكس‌ها را ثابت كند و حتی اگر آنها واقعی باشند، این عكس‌ها باید از مراحل اولیه ساخت و توسعه گرفته شده باشند و احتمالا با نمونه نهایی تفاوت زیادی خواهند داشت.

بستنی ساندویچی دارای منبع باز خواهد بود. گوگل با اقدامی‌عجیب با ارائه سیستم‌عامل لانه زنبوری، منبع و كدهای برنامه این سیستم‌عامل را برای استفاده برنامه نویسان و هكرها و... عمومی‌نكرد. به گفته تیم اندروید، دلیل این كار این است كه سیستم‌عامل لانه زنبوری برای گوشی‌ها طراحی نشده است و گوگل نمی‌خواست برنامه‌نویسان با دستكاری كد این سیستم‌عامل، سعی كنند آن را به دستگاه‌های كوچك‌تر انتقال دهند. با این حال، بستنی ساندویچی مانند نسخه‌های قبل از لانه زنبوری با منبع باز ارائه می‌شود.

با این كه رسانه‌ها و بلاگ‌های خبری اندروید با اعتماد كامل بستنی ساندویچی را نسخه 4.0 اندروید می‌نامند، اما هنوز نشانی از این كه گوگل تصمیمی‌در زمینه شماره نسخه سیستم‌عامل جدیدش گرفته باشد به چشم نمی‌خورد. تیم اندروید قبلا اعلام كرده بود شماره نسخه‌های جدید تا لحظه آخر مشخص نمی‌شود و فقط از اسم دسر آن در مراحل توسعه استفاده می‌شود.

گوگل ممكن است گوشی نكزوس جدید خود را به این سیستم‌عامل مجهز كند. با این كه این خبر رسما تأیید نشده است، اما تمام شواهد گواهی می‌دهند ارائه این دو حدودا همزمان خواهد بود. این گوشی كه به احتمال زیاد نكزوس پرایم نام دارد، ساخت شركت سامسونگ است. با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده، این گوشی دارای صفحه‌ای 4.5 یا 4.65 اینچی Super AMOLED HD با وضوح 1280x720 و پردازشگر دو هسته ای 1.5 Ghz است.

اما زیاد به اسم نكزوس پرایم عادت نكنید. طبق شایعاتی كه هفته پیش منتشر شد اسم این گوشی سامسونگ گلكسی پرایم خواهد بود. و گزارش‌های دیگر از در راه بودن یك گوشی دیگر با سیستم بستنی ساندویچی خبر می‌دهد كه اسم آن دروید پرایم است. ویژگی‌های منتشر شده از آن غیر رسمی ‌و تأیید نشده هستند و پیشنهاد می‌كنیم هر خبر مرتبط به آن را با اطمینان خاطر قبول نكنید، اما این گونه كه به نظر می‌آید احتمالا این گوشی جدید در راه است.

هنوز خیلی زود است تا با اطمینان از آپدیت نسخه‌های فعلی به بستنی ساندویچی حرفی بزنیم، اما به هر حال سوال هر كاربر اندروید، وقتی نسخه جدیدی معرفی می‌شود، این است كه آیا دستگاه او نیز می‌تواند به آن مجهز شود؟ برای جواب این سوال باید تا عرضه آن به بازار صبر كنیم تا تولیدكنندگان دستگاه‌های اندروید تصمیم بگیرند در گوشی‌های قبلی خود از این سیستم‌عامل استفاده كنند. با این حال به نظر می‌رسد نكزوس اس و زوم موتورولا جزو اولین دستگاه‌هایی هستند كه از این سیستم‌عامل استفاده كنند، چرا كه این دو دستگاه گوشی و تبلتی هستند كه گوگل، خود را با آنها معرفی می‌كند. طبق گزارشی كه از شركت سونی به دست آمده، همه گوشی‌های Xperia سال 2011 به سیستم‌عامل بستنی ساندویچی ارتقا خواهند یافت، البته از زمان اصلی این اتفاق حرفی به میان نیامده است.

پیش‌بینی می‌شود بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های جدید به این سیستم‌عامل ارتقا یابند، بخصوص دستگاه‌های قدرتمندتر. اما تا زمانی بستنی ساندویچی ارائه نشود و شركت‌های مختلف راجع به ارتقای دستگاه‌هایشان حرفی نزنند، تنها می‌توانیم آینده اندروید را حدس بزنیم.

محمدعلی زارعی‌فر








كیف پول گوگل، سرویسی متفاوت
هفته گذشته گوگل ویدئویی تبلیغاتی برای سرویس كیف پول خود منتشر و اعلام كرد كه سرویس كیف پول گوگل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مستندسازی این پروژه تاریخ 19 سپتامبر را تاریخ عرضه نشان می‌دهد كه به‌خوبی با كنگره جهانی NFC (مخابرات) همخوان شده است. گوگل در این كنگره به‌صورت رسمی حضور ندارد، اما شریك اصلی آن، مستركارت اسپانسر رسمی این كنگره است.

هر چند كه این عرضه، كاملا رسمی خواهد بود اما خود محصول عرضه شده محدود به فعالیت در آمریكاست و تنها تلفنی كه می‌تواند با این سرویس كار كند، Nexus S 4G است كه تنها از طریق یك سرویس‌دهنده مخابراتی در آمریكا عرضه می‌شود. همچنین این شركت در تلاش است تا سخت‌افزار لازم را برای فروشندگان نیز فراهم كند تا بتواند سرویس خود را گسترش دهد.

سرویس كیف پول گوگل، در حقیقت نرم‌افزاری است كه به افراد اجازه می‌دهد اطلاعات كارت‌های اعتباری خود را به‌صورت مجازی در گوشی ذخیره كرده و به‌جای حمل آن كارت‌ها، از طریق موبایل خود به پرداخت خریدهای روزمره خود بپردازند. اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت از طریق بی‌سیم به دستگاه فروشنده منتقل شده و در آنجا مبلغ از حساب خریدار كم می‌شود.

همچنین سرویس دیگری از گوگل به‌نام Offers، با كیف پول آن همخوان است و افراد می‌توانند در لحظه از آخرین حراج‌ها و فروش‌های فوق‌العاده در محدوده خود مطلع شده و صرفه‌جویی كنند.

از نظر امنیتی نیز، علاوه بر قفل معمولی كه بر روی گوشی‌های آندرویدی وجود دارد، گوگل رمز جدیدی به‌نام Wallet Pin در سرویس خود قرار داده است كه كاربر هنگام خرید با وارد كردن این پین‌كد، عملیات خرید را اعتبار می‌بخشد تا از دسترسی بدون اجازه در امان باشد. حتی در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی نیز هكر نیاز به رمز كیف پول گوگل دارد تا بتواند پرداخت‌ها را انجام دهد. ضمن آنكه همواره سوزاندن كارت‌ها یكی از گزینه‌هایی است كه كاربر می‌تواند انجام دهد.











رابط كاربری و دردسر نوآوری
در همایش اوبونتوی 2010 مارك شاتل‌ورث در حضور توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان و هواداران لینوكس اوبونتو خبری بسیار غافلگیركننده اعلام كرد، مبنی بر این كه اوبونتوی 04/11 به‌عنوان رابط كاربری به‌جای گنوم از یونیتی استفاده خواهد كرد. تا پیش از این پوسته گنوم به گونه ای به اوبونتو منگنه شده بود و اگر پوسته دیگری ‌جز گنوم را می‌خواستیم، باید سراغ توزیع‌های دیگری چون (Kubuntu (KDE می‌رفتیم و از آنها استفاده می‌كردیم. گنوم پدیده‌ای ثابت در زندگی اوبونتو بود و عده‌ای این تصمیم شاتل‌ورث را خیانت و عده ‌دیگری آن را آغازی برای پایان دوران اوبونتو ‌نامیدند.

شاتل‌ورث این كار را به دلایل زیادی انجام داده بود. بر اساس ادعای وی، اولین و مهم‌ترین این دلایل این بود كه توسعه‌دهنده‌های گنوم می‌خواهند رابط كاربری دسكتاپ را به‌جایی ببرند كه هیچ نقطه مشتركی با مسیر اوبونتو ندارد. در حالی كه تیم طراحی رابط كاربری اوبونتو می‌توانست شیوه‌ای به كار گیرد كه با نیاز مخاطبان اوبونتو نیز همسو باشد.

حالا كه بیش از یك‌سال از آن تاریخ گذشته است، به این سوال بر می‌گردیم كه آیا همچنان این موضوع مشكل محسوب می‌شود؟ با یك جستجو در اینترنت می‌توان به این نتیجه رسید كه خشونتی كه در ابتدای عرضه این نگارش ‌وجود داشت، خیلی ثابت نمانده است.

در حالی كه 5 هفته به عرضه اوبونتوی 10/11 باقی مانده به‌ نظر می‌رسد فرصت مناسبی باشد تا دوباره به این ماجرا برگردیم و این بار به كسانی رجوع كنیم كه از زمان عرضه با رابط كاربری یونیتی كار كرده‌اند. آیا آنها از اوبونتو استفاده می‌كنند و یونیتی را برای به كارگیری گنوم غیرفعال كرده‌اند یا به‌طور كامل رابط كاربری دیگری را جایگزین كرده‌اند؟ آیا كاربران برای رفتن به‌سوی توزیعی كه دیگر گزینه استفاده از گنوم را هنگام لاگین ندارد، آماده‌اند؟ یا می‌توانند به‌طور كامل قابلیت‌های یونیتی را به‌كار بگیرند؟

شاید در نظر كاربران متوسط لینوكس، هیچ مشكلی درباره یونیتی وجود نداشته باشد، اما استفاده از كلیدهای تركیبی میانبر در این توزیع كم‌كم جای خودش را به كلیك كردن داده است (هرچند بعد از مدتی آدم حس و حال درست كردن دستی این كلیدهای تركیبی را هم از دست می‌دهد) همچنین جستجوی آن نیز به‌گونه‌ای است كه باید چند ساعتی را صرف پیكربندی آن كرد تا نتیجه‌ای منطقی و درست بدهد. هر چند بسیاری از كاربران امروزی، حتی كاربران Power User از مرورگرها استفاده می‌كنند، اما این موضوع را نمی‌‌توان رد كرد كه رابط كاربری یونیتی برای كاربران تنبل تر طراحی شده است.

جلوگیری از بحران

در چند سال گذشته رابط‌های كاربری مرتبط با نرم‌افزارهای آزاد با تغییرات زیادی روبه‌رو شده‌اند، ابتدا KDE بود كه پس از وقفه‌ای دوباره سر پا شد. در سال جاری علاوه بر گنوم و اوبونتو نیز دسكتاپ‌های كاملا متفاوتی را عرضه كردند كه اعتراضات هواداران را نسبت به توسعه‌دهندگان در پی داشت. هر چند گنوم و اوبونتو مصمم بودند تمام شكایات را نادیده بگیرند و به روند خود ادامه دهند.

دسكتاپ‌های آزاد از یك سو به توسعه نوآورانه همیشگی نیاز دارد تا هم نظر توسعه‌دهندگان را جلب كند و هم با رقبای تجاری خود، به رقابت بپردازد. از سوی دیگر اگر توسعه‌دهندگان توجهی به نظر كاربران نشان ندهند، ‌آنها را از دست می‌دهند كه باعث می‌شود كل پروژه به حالت تعلیق درآید. بنابراین چه كاری باید كرد كه جلوی این خرابی‌ها را گرفت؟ شاید راه‌حل یكی، یا مجموعه‌ای از روش‌های زیر باشد:

 

 

تغییرات نباید عمده و سریع باشد

كاربران در تغییر عادت‌های خود محتاط عمل می‌كنند. حتی تغییراتی كه باعث می‌شود كار با سیستم نیز راحت‌تر انجام شود، در صورتی كه خیلی جدید و نو باشد، ممكن است مقبول واقع نشود. بنابراین در صورت امكان بهتر است تغییرات را مرحله به مرحله انجام داد و در چند نسخه مختلف رونمایی كرد.

نظر كاربران در هر مرحله از توسعه مهم است

تست توسط كاربر می‌تواند در دنیای منبع‌باز به بهترین نحو انجام شود. اما انجام آن در انتهای مراحل توسعه نرم‌افزار، بازخورد لازم را ندارد. توسعه‌دهندگان نیز همانند كاربران دوست دارند مطابق نقشه پیش بروند تا این كه مدام آنها را عوض كنند.

استفاده بجا از قابلیت‌های پیشین

این‌كه طراحی جدید چقدر نوآورانه است، اهمیتی ندارد. برخی كاربران همیشه رابط كاربری ساده‌تر را می‌پسندند. اگر هر دو طرح را به كاربر بدهیم، در این صورت احتمال این‌كه گزینه جدیدتر را انتخاب كند، بیشتر می‌شود تا این‌كه نسخه جدید را به‌آنها بدهیم و بعد شكایات مختلفی را بشنویم كه می‌خواهند به نسخه قبلی بازگردند.

جریان كاری نباید از جایی تحمیل شود

گنوم 2 و KDE3 هر دو تفاوت‌های زیادی با هم داشتند. با این حال، قابلیت‌هایی وجود داشت كه در هر دو مشترك بود و كاربر هنگام كار با یكی از این دو، كلا سردرگم نمی‌شد. اگر آیكون‌های دسكتاپ، منوها یا پنل‌ و اپلت را می‌خواستند، در هر دوی دسكتاپ‌ها می‌توانستند آن را پیدا كنند.

اما درست نقطه مقابل این حركت، گنوم3 و یونیتی قرار دارند كه كاربران را وادار كرده است به ‌شیوه‌ای با سیستم كار كنند كه به‌نظر برنامه‌نویس‌ها درست است. به‌ همین دلیل بسیاری از كاربران فكر می‌كنند این رابط كاربری، آنها را محدود می‌كند.

دوری از مد

مد زودگذر است و باید درباره طر‌ح‌ها و استفاده‌پذیری آنها بحث و بررسی شود. شاید طرح‌ها در نگاه اول فوق‌العاده به نظر برسند، اما تنها در نتیجه این بحث‌ها و گفتگوهاست كه می‌توان تشخیص داد یك طرح پایدار است یا زودگذر. در غیر این صورت هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

عملكرد و زیبایی، یك پدیده واحد

یكی از مهم‌ترین نشانه‌هایی كه می‌توان فهمید آیا یك طراحی را آماتوری با دانش اندك ارائه كرده است، یا نه؛ این است كه به جنبه زیباشناختی آن اثر توجه كنیم سپس بعد از آن، عملكرد را در نظر بگیریم. در یك طرح خوب و حرفه‌ای زیباشناختی در خدمت عملكرد است و آن را كامل می‌كند.

در حقیقت، اغلب كاربران هنگامی كه طرحی زیبا را می‌بینند، آن را برای مدت كوتاهی تحسین می‌كنند، اما اگر طراحی یك نرم‌افزار جلویشان گذاشته شود و مجبور باشند از میان كاركرد و طراحی یكی را انتخاب كنند، به ‌طور قطع و حداقل یكی از آنها همیشه كاركرد را انتخاب می‌كند.

توجه بیش‌از حد به طراحی

یك طراحی موثر طراحی‌ای است كه بتواند بعد ازنخستین باری كه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر مورد توجه نباشد و به پس‌زمینه منتقل شود. رابط كاربری‌ای كه مدام توجه را به‌خود جلب می‌كند (به‌دلیل جلوه‌های بصری) جلوی روند معمول كارها را در یك سیستم خواهد گرفت.

به‌عنوان مثال، یك رابط كاربری پرزرق و برق را می‌توان به كتابی تشبیه كرد كه هر صفحه آن به یك شكل و یك مدل صفحه‌آرایی شده و انواع رنگ‌ها در آن به كار رفته است.

صحبت با مخاطب مهم است

بدون آمادگی قبلی، هیچ عمل رادیكالی را نباید انجام داد. به‌عنوان مثال، این‌كه قرار است انقلابی در طراحی یك رابط كاربری رخ بدهد، نیاز به این دارد مخاطب را برای مواجهه با این انقلاب آماده كرد و همچنین آماده تغییر روند توسعه به‌گونه‌ای باشد كه با نخستین موج‌های بازخورد منفی، مسیر حركت توسعه را اصلاح كرد.

محمدرضا قربانی












روش پاك‌كردن ویروس
ویروس‌ها در بهترین حالت سیستم شما را با فایل‌های ناخواسته زیادی پر می‌کنند و این کار باعث می‌شود حافظه‌ شما اشباع شود یا در مواقعی به یکباره به شکل پنجره در جلوی چشمان شما باز می‌شوند. ولی متاسفانه نوع بسیار بدMalware ‌ها کل سیستم شما را آلوده و بکلی رایانه‌تان را تخریب می‌کند. در حقیقت با این کار تمام اطلاعاتتان را از دست خواهید داد.

وقتی سیستم شما به ویروس آلوده باشد، سرعت انجام کارهایتان بسیار کم می‌شود. مثلا ممکن است ویندوز شما حتی نتواند بالا بیاید. در شرایط بدتر، اطلاعات محرمانه‌تان در اینترنت منتشر می‌شود و شما حتی نمی‌توانید مانع این کار شوید. یا مثلا نوع دیگری ملور Browser شما را قفل می‌کند و مانع انجام جستجو در اینترنت می‌شود. مشکل تمام این موارد اینجاست که شما حتی نمی‌توانید راه‌حلی برای این ویرانی‌ها داشته باشید و تنها باید شاهد تخریب سیستم‌تان شوید. در ادامه چند راه‌حل ـ پله ـ برای مقابله با ویروس‌ها ذکر شده است که خواندن آن شاید بتواند به شما کمک کند.

پله‌ صفر: این مطالب را با دقت بخوانید. ما در اینجا هر مطلبی که لازم بوده شما در این باره بدانید، جمع‌آوری کرده‌ایم. شاید تنها با خواندن این مقاله و کسب اطلاعات درباره‌ ویروس‌های رایانه‌ای باعث شود امنیت رایانه‌تان بالاتر رود.

پله‌ اول: راه نفوذ برخی از این ویروس‌ها از طریق ورود اطلاعات به سیستم‌تان است. مثلا ممکن است شما فایلی را دانلود کنید. یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت این ویروس، درخواست آن برای غیرفعال کردن آنتی‌ویروس موجود روی رایانه‌تان است؛ پس هر جا این درخواست را دیدید احتمال دارد آن نرم‌افزار همان ملور (Malware ) باشد.

حالا به نظر شما راه‌حل ایمن‌سازی سیستم‌تان در برابر این ویروس چیست؟ خیلی ساده است؛ باید این سه اصل ساده را به کار بگیرید. حتی اگر نرم‌افزاری خیلی به نظرتان ایده‌آل می‌آید، آن را دانلود نکنید یا عملیات دانلود را قطع کنید، چراکه مطمئنا برای شما مشکل ایجاد می‌کند. البته سایت‌هایی مانند Google ،Bing یا Yahoo کاملا مورد اطمینان هستند و دلیلی برای نگرانی ندارند، ولی برای سایت‌های دیگر نیاز است که شما اطلاعات بیشتری درباره‌ نرم‌افزار پیشنهاد شده به دست آورید. فراموش نکنید تمام این کارها را قبل از نصب application انجام دهید.

پله‌ دوم: تعداد بسیار زیادی از Malware‌ها از طریق جستجوگرتان وارد سیستم می‌شود. برای مقابله با این مشکل، راه‌حلی آسان برای ممانعت از ورود آنها به شما پیشنهاد می شود؛ اگر Browser‌تان قدیمی است از آن استفاده نکنید. تنها جستجوگرهای امن موجود برای شما عبارتند از: اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و کروم. از دیگر ابزارهایی که به شما در ایجاد امنیت کمک می‌کنند می توان به Web of Trust ،KB SSL Enforcer Adblock و HTTPS Everywhere اشاره کرد.

پله‌ سوم: علاوه بر داشتن جستجوگر مناسب، نیاز دارید که نرم‌افزار دیگری هم به عنوان آنتی‌ویروس داشته باشید. بیشتر این نرم‌افزارها مجانی هستند، ولی امنیت بسیار زیادی برای سیستم شما فراهم می‌کنند. برای مثال می‌توان اسکنرها را نام برد. این ابزارها ورود و خروج هر بیت را به رایانه‌تان کنترل می‌کنند. یکی از بهترین این نرم‌افزارها windows Security Essentials app است که علت انتخاب این محصول، رایگان بودن آن در کنار کارایی بسیار بالای آن است. با نصب Security Essentials روی رایانه‌تان، می‌توانید همیشه مدل جدید آن را نیز از طریق اینترنت دانلود کنید یا اگر هم دوست نداشتید، تنها به صورت آنلاین تمام اطلاعات‌تان را اسکن کنید. این یکی از راه‌های محافظت از رایانه‌تان در برابر ویروس‌هاست. در ضمن شما می‌توانید هر شب به شکل خودکار رایانه‌تان را اسکن ‌کنید.

خوشبختانه برخی از آنتی‌ویروس‌های موجود در بازار مجانی‌اند؛ مانند SuperAntispyware و  Malwarebytes’ Anti-Malware.

البته در نظر داشته باشیدکه هیچ‌یک از این نرم‌افزارها به صورت real-time از رایانه‌تان محافظت نمی‌کند و شما نیاز دارید به صورت هفتگی یا ماهانه کار به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌تان را انجام دهید.

پله‌ چهارم: این مرحله در زمانی است که ویروس رایانه شما را آلوده کرده باشد. Malware‌ها در مدل‌های مختلف وجود دارند و قدرت تخریبشان هم بستگی به این دارد که به چه شکلی وارد سیستم‌تان شده‌اند. برای همین هم نمی‌توان ابزار مشخصی را برای از بین بردن تمام این بدافزارها معرفی کرد. تنها چند راه‌حل در اینجا بررسی می‌شود تا به شما کمک کند هرگونه Malware را از بین ببرید. اقدام اول این است که با کمک Windows Security Essentials رایانه‌تان را اسکن کنید، این ساده‌ترین کار برای کمک به شماست.

این نرم‌افزار را از طریق اینترنت روزآمد کنید و گزینه‌ Full را برای اسکن برگزینید. سپس در آرامش کامل منتظر بمانید تا Security Essentials تمام کارهای لازم را برای رایانه شما انجام دهد.

مرحله بعد راه‌اندازی آنتی‌ویروس Malwarebytes است. ابتدا باید مطمئن شوید که این ابزار Update شده باشد، سپس به طور کامل سیستم‌تان را اسکن کنید. اگر ملورها از بین بروند که خیلی خوب است، اگر هم از بین نروند و مقاومت کنند، بهتر است قسمت RKill را فعال کنید. این ابزار برای از بین بردن هرگونه Malware که ممکن است هنوز روی سیستم شما وجود داشته باشد، انتخاب بسیار مناسبی باشد. برای این کار دوباره آنتی‌ویروس Malwarebytes را اجرا کنید.

ولی اگر هنوز مشکلتان رفع نشده‌است، سیستم‌تان را در حالت safe mode ریبوت کنید (برای این کار با روشن کردن رایانه کلید F8 را فشار دهید تا گزینه‌ safe mode روی صفحه ظاهر شود. سپس آنتی‌ویروس RKill/Malwarebytes را مانند قبل تکرار کنید.

این نکته را از یاد نبرید که با این کار ملور‌ها را از بین نمی‌برید، بلکه تنها به طور موقت آنها را غیرفعال می‌کنید. ‌چنانچه تمام این کارها را انجام دادید، ولی هنوز مشکل Malware از بین نرفته است، نرم‌افزار ComboFix را فعال کنید. چنانچه مشکل شما باز هم حل نشد، می‌توانید به اینترنت متصل شوید و برای راه‌حل‌های آنلاین در وب جستجو کنید. از دیگر ابزارهایی که برای اسکن مناسب است، می‌توان به،

Spybot Search & Destroy McAfee AVERT String، GMER، Sophos Anti-Rootkit....

اشاره کرد. در مواقعی هم بعضی از CD‌ها به‌صورت خودکار، کار از بین بردن ویروس‌ها را انجام می‌دهند، مثلا
AVG’s Rescue CD یاHiren’s  BootCD.

همان‌طور که گفته شد ابزار زیادی برای مقابله با ویروس وجود دارد. ولی برای ایجاد امنیت بیشتر، هیچ چیز مناسب‌تر از این نیست که شناخت بیشتری نسبت به ملورها پیدا کنید؛ در این صورت دیگر به انجام بقیه کارهایی که گفته شد، نیازی نیست.

الهام اندرابی

منبع: www.Gizmodo.com













نگاهی دیگر به جوهر و كاغذ الكترونیك
امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری هنوز كاغذ جایگاه خود را بین ابزارهای ارتباطی حفظ كرده است. كاغذ اولین بار در چین سال 105 بعد از میلاد تولید شد و هنوز با وجود مانیتور‌های LCD، LED و Plasma با همان كارایی ساده همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقریبا به مدت 2000 سال، نوشتن با جوهر روی كاغذ تنها راه نشان دادن یك نوشته یا تصویر بود و هنوز از نظر قیمت و قابل حمل بودن، بهتر از فناوری‌های رایانه‌ای است و به منبع انرژی خارجی هم نیازی ندارد. تنها مشكل آن، ‌این است كه یك بار می‌شود روی آن نوشت و اگر بخواهیم تعداد زیادی كتاب جا به‌جا كنیم، حمل آنها بسیار سخت است. فناوری جوهر الكترونیك راه‌حل مناسبی برای‌این مسأله است.

در نگاهی گذرا، جوهر الكترونیك شبیه جوهر عادی به نظر می‌رسد؛ اما با دقت در ماهیت آن، می‌توان به تفاوت‌های آن پی برد. جوهر الكترونیك در شركت‌های مختلفی تولید می‌شود و با وجود تفاوت محصولات آنها، 3 ویژگی بین آنها مشترك است كه باعث می‌شود جوهر تحت فرمان شما باشد: وجود میلیون‌ها میكروكپسول كوچك، جوهر یا روغنی كه میكروكپسول را پر می‌كند و رنگدانه‌های باردار كه در كپسول شناورند.

جوهر الكترونیك می‌تواند مانند جوهر معمولی روی اجسام چاپ شود. برای مثال در یك كتابخوان الكترونیك صفحه از یك پلاستیك بسیار نازك ساخته شده است. جوهر همه صفحه را در بر می‌گیرد كه در سلول‌های مجزا قرار گرفته‌اند (مانند خانه‌های كاغذ شطرنجی یا پیكسل‌های صفحه نمایش رایانه‌تان) و هر سلول به یك قطعه الكترونیك كه درون پلاستیك قرار گرفته، متصل است.‌ این قطعات الكترونیك با‌ایجاد بار مثبت یا منفی، تصویر دلخواه را در صفحه به وجود می‌آورند.

میكروكپسول‌ها بسیار ریز هستند و قطر آنها 100میكرون است و می‌توان تقریبا صد هزار میكروكپسول را در یك‌اینچ مربع كاغذ جای داد. در هر میكروكپسول صدها رنگدانه وجود دارد. با به كار بردن رنگدانه‌ها با رنگ‌های متفاوت می‌توان صفحه‌های رنگی نیز تولید كرد.

با اعمال بار مثبت یا منفی به میكروكپسول‌ها، رنگدانه‌ها یا به طرف بالا می‌روند یا به طرف پایین كشیده می‌شوند. وقتی به سمت بالای كپسول بروند، رنگ سفید مشاهده می‌شود و وقتی به پایین كشیده شوند، بیننده فقط رنگ مشكی جوهر را می‌بیند. به‌این وسیله الگوهای سیاه و سفید به وجود می‌آیند كه كلمه‌ها و تصاویر را تشكیل می‌دهند. ‌این مكانیسم استفاده شده در جوهر الكترونیك شركت E Ink است.

شركت Xerox از روش دیگری استفاده می‌كند كه به آن كاغذ الكترونیك می‌گوید كه اولین بار در دهه 70 به وجود آمد. در‌ این روش به جای استفاده از رنگدانه‌های شناور در جوهر تیره، از توپ‌های میكروسكوپی استفاده می‌شود كه یك طرف آن، مشكی و طرف دیگر آن، سفید است. همانند جوهر الكترونیك،‌ این توپ‌ها با اعمال بار الكتریكی رفتار مناسب را نشان می‌دهند كه با چرخش توپ، الگو‌های سیاه و سفید را برای نمایش تصویر تولید می‌كنند. در ‌این روش برای تولید كتابخوان‌های الكترونیك، Xerox از صفحه‌های پلاستیك بهره می‌برد و توپ‌ها را در مایعی روغنی در صفحه شناور می‌كند.

یكی از مشكلات استفاده از جوهر الكترونیك در كتابخوان‌ها، سیم‌كشی صفحه است كه با توجه به ضخامت كم صفحه كار بسیار سختی است. در‌این زمینه E Ink با بستن قرار دادی با شركت Lucent Technologies گام بزرگی برداشته است كه به E Ink اجازه می‌دهد از ترانزیستور‌های پلاستیكی ساخت Lucent استفاده كند.‌ این ترانزیستورهای كوچك روی صفحه چاپ می‌شود و می‌تواند بار الكتریكی لازم را برای تغییر رنگ سلول‌ها تولید كند.

هدف اصلی فناوری جوهر الكترونیك، تولید كتابخوان‌هایی است كه كاربر با خواندن آن حس كند یك كتاب معمولی را می‌خواند و درست مانند یك كاغذ به نظر بیاید. با‌این كتابخوان‌ها شما می‌توانید ده‌ها هزار كتاب را همراه خود جا به‌جا كنید، از مزیت‌های كاغذ بهره‌مند شوید و هم مشكلاتی مانند وزن زیاد را فراموش كنید.

میكروكپسول‌ها بسیار ریز هستند
و قطر آنها 100میكرون است و می‌توان تقریبا صد هزار میكروكپسول را در یك‌اینچ مربع كاغذ جای داد. این قطعات الكترونیك با‌ایجاد بار مثبت یا منفی، تصویر دلخواه را در صفحه به‌وجود می‌آورند

همان‌طور كه‌این دستگاه‌ها می‌توانند روش كتابخوانی را تغییر دهند، می‌توانند روش خواندن روزنامه را تحت تأثیر خود قرار دهند. به جای خریدن روزنامه تنها با فشار یك دكمه می‌توانید روزنامه را در كتابخوان خود مشاهده كنید.‌ این تغییرات می‌تواند بر صنعت روزنامه و كتاب تأثیربگذارد. البته خواندن روزنامه كاغذی ممكن است حس بهتری داشته باشد، اما نباید مزایای استفاده از كتابخوان را فراموش كنیم. برای مثال می‌توانیم در مصرف كاغذ صرفه‌جویی كنیم و از دردسر نگهداری روزنامه باطله رها شویم.

علاوه بر تولید كتاب‌ها و روزنامه‌های دیجیتال، E Ink صفحه‌هایی برای گوشی‌های همراه، پیجر‌ها و حتی ساعت‌ها نیز تولید می‌كند. ‌این شركت با شركت موتورولا نیز قرارداد همكاری بسته است. صفحه‌های جوهر الكترونیك نسبت به صفحه نمایش‌های دیگر كم‌مصرف، منعطف و خواناتر است.

E Ink اولین محصول خود را كه از جوهر الكترونیك استفاده می‌كرد، سال 1990 به نمایش گذاشت. ‌این محصول كه صفحه نمایش بزرگی بود و Immedia نام داشت، تنها 1/0 وات مصرف می‌كرد؛ یعنی با انرژی كه می‌توان یك لامپ 100 وات را روشن نگه داشت، می‌توان از 1000 صفحه Immedia استفاده كرد. به گزارش E Ink استفاده از جوهر الكترونیك در دستگاه‌های الكترونیك به جای LCD، 50 تا 100 برابر مصرف انرژی آنها را كمتر می‌كند؛ چراكه ‌این فناوری تنها زمانی كه می‌خواهد صفحه خود را عوض كند، از برق بهره می‌گیرد. به همین دلیل یك كتابخوان الكترونیك می‌تواند یك صفحه كتاب را هفته‌ها نمایش دهد، بدون‌این كه به منبع انرژی متصل باشد.

جوهر الكترونیك را می‌توان روی هر سطحی مانند دیوار، بیلبوردهای تبلیغاتی، برچسب‌ها و حتی لباس چاپ كرد. برای مثال اگر از جوهر الكترونیك در كاغذدیواری خانه خود استفاده كنید، با فرستادن سیگنال مناسب می‌توانید هر وقت كه خواستید، طرح آن را عوض كنید. انعطاف‌پذیری‌ این فناوری نیز ویژگی مفیدی است كه برای مثال می‌توان با آن صفحه نمایش تاشو و قابل انعطاف تولید كرد.

خوانا بودن یكی دیگر از ویژگی‌های مفید آن است. جوهر الكترونیك برای خواندن مناسب‌تر است و به كاغذ شباهت زیادی دارد و به همین دلیل چشم‌های خواننده را خسته نمی‌كند. با‌این حال هر دو شركت Xerox و E Ink باید كیفیت و وضوح صفحه‌های نمایش خود را ارتقا دهند تا محبوبیت‌‌شان بین كاربران افزایش یابد و محصولاتشان كاربردی‌تر شود. Xerox صفحه نمایشی تولید كرده است كه وضوح آن dpi 200 است كه تقریبا مانند صفحه نمایش‌های LCD است. همچنین E Ink با استفاده از فناوری ترانزیستور‌های Lucent می‌تواند وضوح صفحه نمایش خود را افزایش دهد تا به یك كاغذ واقعی نزدیك‌تر شود.

تولیدكنندگان جوهر الكترونیك توقع ندارند مردم با به بازار آمدن‌این صفحه‌ها دیگر از كاغذ یا مانیتور استفاده نكنند. اما‌ این فناوری بتدریج جای صفحه‌ها و كاغذ‌های سنتی را می‌گیرد و تأثیرات چند میلیاردی بر صنعت نشر دارد.

محمدعلی زارعی‌فر

منبع:

http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/high-tech-gadgets/e-ink.htm







صفحات جانبی
آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
PageRank Checking Icon
IP





Powered by WebGozar

به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این سایت برای بهترین سایت دانلود محفوظ است